Når noe rører deg…

 

Jeg er ikke av den lettrørte typen.. Skal en del til før jeg kjenner på klump i halsen og tårer i øynene. Jeg kan like ting, situasjoner kan gjøre meg veldig glad, jeg er ikke FØLSESLØS liksom… Men det å bli sånn skikkelig, skikkelig rørt, at man føler noe treffer en “streng” inni deg… det skjer bare nesten aldri..

Men mannen på bildet har helt klart rørt noe i meg, mer enn en gang.
Det er bare å spille musikken hans det, igjen og igjen…

Første gang jeg hørte musikken hans var det noe som bare smeltet i meg, det var på konserten på bildene her. for 7 år siden.
Når det kommer en fyr ut på scenen som ser ut som en hardbarket “råtass”, røff, tøff, diger, skummel….og så setter han seg ned og spiller de såreste melodier, med den vakreste, ærligste og mest følsomme stemmen, da må man bare bli rørt… Tekster som betyr noe, og en karisma som mange vil misunne han…  Jeg ble blodfan umiddelbart, spilte musikken hans på repeat hver dag i flere måneder. Lette opp konserter, som han ga veldig få av..

Nå er det for sent å lete opp flere.
Jeg har en aldri så liten sorg denne uken. En av Norges beste låtskrivere og sangere døde tirsdag 22. mars.

Tommy Tokyo.
Verden vli bli litt fattigere uten han

 

 

 

 

 

 

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg