Når Okse-Frodith sprekker…

 

 

Noen ganger er det som jeg har en liten okse på innsiden. Det bor nok en liten okse i oss alle, og Okse-Frodith dukker opp når jeg føler meg skikkelig urettferdig behandlet.. Jeg kan bli så sint..

 

 

 

Av og til  når jeg har det sånn, så føles det som å bli puffet opp fra innsiden. Det bygger seg opp. Omtrent som om noen står og blåser luft i meg som om jeg skulle være en ballong av noe slag..

 

 


Det blir liksom trangere og trangere inni der, i brystet, i hodet, i ballongen…

 

 

 

Jeg nærmer meg farlig kanten av noe. 
Jeg vokser og blir større, og svelger unna både klumper i halsen, og annet som har satt seg fast der inne..

 

 

 

Til slutt kjennes det ut som jeg skal sprekke.. Med et smell.. Og kanskje skremme noen til fornuft i samme slengen.. Men det bare kjennes sånn.. 
Joda…jeg sprekker… Okse-Frodith sprekker… Ballongen sprekker…Og blir til bare filler på bakken..

 

 

 

Men ingen kommer til fornuft… Igjen står bare Frodith… Med tårene rennende nedover kinnene…
Sånn er det når Okse-Frodtith sprekker.. 
Og sånn er dagen min i dag..

 

Det kommer nok bedre tider.
Men akkurat i dag har livet behandlet meg dritt!!  

 

 

 

#sinne #tristhet #livet

8 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg