Når omgivelsene legger ut “snubletråder”…

 

Jeg er i en litt spesiell situasjon om dagen. Det er sikkert du også, det er ingen som våkner til det livet som de hadde før. MEN….jeg må si at mitt er HELT snudd på hodet på en måte! Litt ekstra i forhold til jobb. Men det gjør også at jeg har mindre tid eller ork til å blogge. Så derfor følte jeg dette innlegget fortjente en liten reprise, fordi det forklarer HELT situasjonen min om dagen: 

 

 

Når omgivelsene legger ut snubletråder…

“Det å bli eldre (JEG SA IKKE GAMMEL!!!) kan sammenliknes med å ha en funksjonshemming på et vis. Det er ikke PERSONEN det er noe feil med, men det er omgivelsene… som “legger ut snubletråder”, “stikker kjepper i hjulene”, står for “hindringene”… ”  (Sitat: Frodith)

 

 

 

Jeg sier det med et smil… og glimt i øyet! For jeg vet jeg er en “ungfole” uten like på mange vis. Jeg leker meg gjennom mye av livet, og føler meg i mange sammenhenger som da jeg var 25.

MEN….NOE sannhet er det i ordtaket mitt.
For jeg hadde klart meg FINT jeg, uten noen “funksjonsnedsettelse”, hvis det ikke hadde vært for alle disse nye greiene som dukker opp. Jeg MÅ visst lære dem for å kunne regne med å ha en jobb. Jeg MÅ undervise gjennom videokonferanse, selv om det tekniske “kødder” til hver eneste uke. Jeg MÅ jobbe på all verdens “plattformer” og lære meg en helvetes mange nye programmer..

 

 

 

Og JEG GJØR DET!! Jeg gjennomfører! Jeg halter meg igjennom.

Men jeg skal love deg at det føles som om noen står og spenner bein innimellom. Jeg skal love deg at jeg føler meg skikkelig treg, og at det er mulig det skyldes at jeg er 40+….

 

 

Men mest av alt tror jeg det er omgivelsene det er noe i veien med….For jeg klarte meg helt fint jeg…til noen bestemte seg for å gjøre det vanskelig for meg 😀

 

 

 

#teknikk #utvikling #alder

10 kommentarer
    1. Ja, masse nytt dere lærere har vært nødt til å lære dere på kort tid! Vi foreldre prøver å henge med så godt vi kan, og her går det i OneNote og Teams, Kikora (matte), Korarti og Incredibox (musikk), Salaby (norsk og engelsk). Film og bilder skal også sendes inn på OneNote, men kjempemoro når man får det til! 🙂

    2. Jeg forstår hva du sier. Og jeg synes du er tøff som halter deg igjennom de oppgavene 🙂 Jeg synes vi er en tøff generasjon som “plukker opp” langs med hele tiden. Og ja, det blir en del utfordringer <3

      Ønsker deg gode dager. Du er tøff, frodith!

      klem

    3. uff,skjønner godt att dette er en utfordring,men til nå har du iallefall greidd å henge med ,krysser fingrane for att det fortsetter sånn :=) men nå synes eg dere må lære nytt litt vel ofte ,klem og fin dag til deg

      1. Ja, jeg synes også det blir mye for fort. Men nå er det jo ekstra speseilt fordi det er corona-tider også. Men i dag har jeg kost meg SÅ veldig 🙂 Med filming 🙂

    4. Skjønner deg godt! 😉 Det er bare noen få år siden jeg jobbet som lærer, men jeg ville følt meg helt utdatert om jeg skulle gjenoppta lærergjerningen nå. (Hihi, er superfornøyd med det nest siste ordet i forrige setning. Skikkelig gammeldags! 😄)

      1. Ha-ha, ja LÆRERGJERNINGEN ser helt annerledes ut i dag enn tidligere 😀 Jeg føler meg utdatert jeg også, men GIR IKKE OPP!! Skal bli med en stund til og lag mye rart 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg