Når omgivelsene legger ut snubletråder….

 

“Det å bli eldre (JEG SA IKKE GAMMEL!!!) kan sammenliknes med å ha en funksjonshemming på et vis. Det er ikke PERSONEN det er noe feil med, men det er omgivelsene… som “legger ut snubletråder”, “stikker kjepper i hjulene”, står for “hindringene”… ”  (Sitat: Frodith)

 

 

 

Jeg sier det med et smil… og glimt i øyet! For jeg vet jeg er en “ungfole” uten like på mange vis. Jeg leker meg gjennom mye av livet, og føler meg i mange sammenhenger som da jeg var 25.

MEN….NOE sannhet er det i ordtaket mitt.
For jeg hadde klart meg FINT jeg, uten noen “funksjonsnedsettelse”, hvis det ikke hadde vært for alle disse nye greiene som dukker opp. Jeg MÅ visst lære dem for å kunne regne med å ha en jobb. Jeg MÅ undervise på videokonferanse, selv om det tekniske “kødder” til hver eneste uke. Jeg MÅ jobbe på all verdens “plattformer” og lære meg en helvetes mange nye programmer..

 

 

 

Og JEG GJØR DET!! Jeg gjennomfører! Jeg halter meg igjennom.

Men jeg skal love deg at det føles som om noen står og spenner bein innimellom. Jeg skal love deg at jeg føler meg skikkelig treg, og at det er mulig det skyldes at jeg er 40+….

 

 

 

Men mest av alt tror jeg det er omgivelsene det er noe i veien med….For jeg klarte meg helt fint jeg…til noen bestemte seg for å gjøre det vanskelig for meg 😀

 

 

 

 

 

11 kommentarer
    1. Det er mange skjær i sjøen – noe det kanskje blir flere og flere av jo desto eldre man blir. Men du er dyktig som lærer og hvis det tekniske streiker så er det hvertfall ikke din skyld. Ha en fin dag.

    2. Det er ikke alle “framskritt” som nødvendigvis er framskritt. Blir det veldig mye endringer på kort tid, så blir det nesten garantert en del kaos. De som trekker i trådene har ofte ikke direkte kjennskap til hva jobben innebærer. Så virker det j….. bra på papiret, mens det å gjennomføre det rent praktisk blir noe helt annet.

    3. Du klarer det jo så bra så. Bare å svømme med, altfor tungt å svømme mot. Og så er det jo dette som holder oss unge, ikke glem det, ungfolen 🙂 klemmer<3

    4. Åh, som jeg kjenner meg igjen! Jobben min byr også på nye ting man bare MÅ henge med på skal man beholde jobben. Jeg synes det er vanskelig, men også gøy å utfordre seg litt. Når man får det til så er det desto mer moro, og kjekt med ny kunnskap.

    5. Du er flink! Dette får du til, for du er helt sikkert ikke typen som gir opp 🙂 Og det er viktig å følge med på alt det nye….det har jeg funnet ut også. Og jeg er mye eldre enn deg 😉

    6. Niks, vi er ikke gamle… og vi klarer…. det tar bare litt mer tid og krefter…… og det er ikke så enkelt å orke å begynne på nye ting heller…… men gamle? Niks <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg