Når roen senker seg

Nå har roen senket seg over byen.
Er det mulig liksom? At Oslo kan bli rolig?
Ja…forsåvidt.. Ikke sånn som ute i skogen liksom. Det er ikke kun lyden snøfnugg som smelter på nesetippen din, eller knatringen av føtter i potetmel-snø på vei til butikken.

Nei…noe annet lydbilde er det nok her..
Trikken går fremdeles på utsida av vinduet, ca hvert kvarter..Men det likevel en slags ro som har lagt seg. Tusenvis av biler har dratt på tur. Enda flere tusen folk er dratt til  andre byer, for å ha julen der. Og det gjør at jeg har byen LITT mer for meg selv..

Jeg har truffet Karidansen i dag. Vi gikk tur langs Akerselva.
Vi møtte få. Det var lite biler. Og da vi kom ned til byen, var det slett ikke mange der heller. Jeg og Kari hadde en kjempekoselig dag.
Det er godt å finne fine nye venner i voksen alder, som det er enkelt å være sammen med. Å være seg selv sammen med. Kari er en sånn en. Og hun fant jeg jo her på blogg, for de som ikke vet det 😉

 

 

Jula har begynt. Å de små tilbakeblikkene har begynt å dukke opp jevnlig hos meg. Masse koselige minner fra året som gikk 🙂

 

 

#tur #oslo #stillhet

 

6 kommentarer
    1. Det er ikke alltid lett å finne nye gode venner når man blir voksen, for alle er liksom så opptatt med sine egne ting. Veldig koselig at dere har funnet tonen ;o)) Syntes tendensen til at ting var roligere allerede på fredag da jeg var ute å handlet. Lite biler på veiene og inne på shoppingsenteret.

      Ha en fortsatt fin kveld og nyt juleaften når den kommer.

    2. kjekt å se dere har det så koselig ilag.Her har vi hatt besøk i hele dag både nede med oss og oppe hos svigermor,i morgen blir en rolig dag uten besøk og jeg kjenner det skal bli litt godt :=)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg