Når verden sover, da våkner jeg..

 

Når verden sover våkner jeg. 
Klar til en ny dag klokken 4.
Står opp og bestemmer meg for å få i gang verden. 

Men verden er ikke enig. Ligger der og drar seg i mange timer under dyna, etter jeg er stått opp. Så da sitter jeg der i mørket da, alene, og koser meg med kaffekoppen min. Leser, ser tv, skriver litt, spiller wordfeud, får i gang hjernecellene..

 

 

Når verden endelig har bestemt seg for å trekke dyna til side og stå opp…så har jeg vært oppe i timevis. Formiddagen er nesten på vei til å bli kveld for mitt vedkommende. 
Jeg tar en tur på en kafe i nærheten, etter en rask runde rundt kvartalet for å lufte snuten litt. Spiser lunsj, kald grøt, mens de andre inntar morgenkaffen sin. Få andre ute, og bra er det i disse tider…

 

 

 

Når man står opp klokken 4 er man ganske trøtt når klokken er 21. 
Jeg vet det høres ut som jeg er min egen bestemor….men det var en fin dame det.. Ikke noe galt med bestemødre… 😉  Nå er jeg altså på vei inn i innspurten av dagen.
Hanen skal vel ikke legge seg på mange timer ennå, og ikke verden heller…Men det skal JEG!

 

 

 

 

#søvnmønster

 

7 kommentarer
    1. Du gjør det jo egentlig helt riktig, i forhold til hvordan hverdagen fungerte i gamledager, og i forhold til hvordan universet vil styre døgnrytmen vår 😉

    2. Viktig å følge rytmen sin. Jeg ønsker noen ganger å stå opp midt i natten, men så blir jeg liggende da, for å prøve å sove litt til. Ofte sovner jeg på igjen, og jeg føler at halve dagen har gått når jeg står opp i halv ni tiden. Vinteren er ofte sånn, men når våren kommer, og det lysner mer og mer, må jeg opp! Herlig å våke inn morgenen. Men jeg liker å være oppe om kvelden også. Tror jeg er et C-menneske. Opp tidlig og sent i seng. Klemsiklem:)

    3. God morgen! Våkner som regel grytidlig jeg også. Jeg har allergi, og de gangene jeg husker på å ta allergipille så sover jeg lenger, – mistenker at jeg våkner pga. tett nese. Likevel er det godt å ha god tid på morgenen og nyte litt alenetid. 😊

    4. Du er jammenimeg mere A-menneske enn meg du 🙂 jeg står opp 5 eller halv 6 hele uka… men i helga er det halv 7…. elsker å komme igang om morran – men før klokka 22 er jeg heeeelt ferdig! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg