Noe jeg savner..

Har du tenkt over om det er noe du savner? Har du tenkt over om det er NOEN du savner?
Jeg tenker sjelden over det skjønner jeg. Og det betyr vel at det i hverdagen ikke er noe som plager meg intenst i alle fall.. At jeg ikke har så STORE savn.

Av og til kan jeg savne pappa som døde for over 20 år siden. Eller svogeren min som døde alt for tidlig. Jeg kan savne venner som VAR der, men som fordi livene tok noen vendinger forsvant på en naturlig måte. 

 

Men jeg tror at det jeg kjenner mest på er savnet av NOE.
Og for meg er det savnet over en spesiell “god-følelse” jeg hadde i forhold til jobben min for noen år siden. Jeg kan ha dager nå også hvor jeg føler meg “flink” og får litt “godfølelsen”. Men den følelsen var mer konstant før.

Det er stor forskjell på å jobbe med elever man ser hver dag, ser utvikle seg fra dag til dag og har daglig kontakt, til å være lærer for ulike elever hver uke og bare noen ganger i året. 

Jeg tror ikke noen ANDRE kan merke noe dårligere kvalitet på arbeidet mitt. Jeg yter maks i alt jeg gjør, og er sikkert bra nok i massevis. Så det handler ikke om kvalitet.

Nei, det er mer MIN egen følelse. Et lite savn av den “godfølelsen” jeg hadde den gangen…Når jeg så noen blomstre, og visste at jeg hadde vært en del av “næringen”…

 

 

.

Her er listen jeg følger- gjennom 30 dager. Jeg hoppet over i går, så for å hanke meg innpå igjen kommer nummer 4 senere i dag 😉

 

Dag 1- Ditt siste innkjøp
Dag 2- 10 fakta ingen vet om meg
Dag 3- Noe eller noen du savner
Dag 4- Dine 3 yndlings-sanger akkurat nå
Dag 5- En sang som får deg til å gråte
Dag 6- En ting du aldri kommer til å gjøre
Dag 7 – Favorittmaten din
Dag 8 – Et tre år gammelt bilde av deg
Dag 9 – Smykkene dine
Dag 10 – Ett bilde av deg selv, tatt i dag
Dag 11 – Ett bilde av håndskriften din
Dag 12 – Mobilen din
Dag 13 – 5 ting du ønsker deg
Dag 14 – Noe du er redd for
Dag 15 – Rommet ditt
Dag 16 – En sang du er skikkelig lei av
Dag 17 – 10 personer/gjenstander du ville hatt med deg på en øde øy
Dag 18 – Ett bilde av deg selv som barn
Dag 19 – Innholdet i vesken din
Dag 20 – Parfymen du bruker
Dag 21 – Din verste uvane
Dag 22 – Dine 5 yndlings-vesker
Dag 23 – Nattbordet ditt.
Dag 24 – Ett bilde av deg med en gang du har våknet.
Dag 25 – Noe du gleder deg til
Dag 26 – Favorittproduktet ditt akkurat nå.
Dag 27 – En sang som beskriver hvordan du føler deg i dag.
Dag 28 – En vits/sketsj du syns er morsom.
Dag 29 – En kjendis du ligner på.
Dag 30 – Den rareste tingen du har.

 

#savn #challenge

14 kommentarer
    1. Det meste av godfølelsen er borte på jobben hos meg også. Det har liksom gått mer over fra trivelig til stress. Synd, men sånn er det. Men kollegaene mine er jo fortsatt der da😊
      Ønsker deg en god påske i påvente av godfølelsen😎

    2. Det er trist å miste den godfølelsen… jeg har heller ikke den store gløden og godfølelsen i jobben min lenger – er egentlig bare sliten….. Savner ofte mamma og onkel – men som regel ender savnet i at jeg kommer på noen gode minner eller noe annen lykke! Klemmer til deg <3 og håper inderlig du finner igjen godfølelsen din!

      1. Ja, jeg håper jeg finner den igjen jeg også. Og kanskje jeg må lete i litt andre ting enn der jeg fant den før, utvikle noe nytt å kjenne den i 🙂

    3. Jeg vet du er en grisedyktig lærer du søs <3 Den pølsen kommer kanskje tilbake? Håååper det! Den lista var herlig, kanskje jeg også skal prøve den 🙂 Goooodklæmme <3 <3

      1. Kan jo håpe jeg finner den i noe annet. Jeg er “fornøyd” nå også, men har ikke DEN følelsen så ofte som jeg hadde daglig før, for å si det sånn. Ja, prøv den lista du også. Jeg synes det er greit med sånne lister innimellom, og denne hadde mye jeg ikke har gjort før 🙂 KLEMMERFLAT <3

    4. Ja det savnet er jo viktig da..for det er jo hele hverdagen din! En lang liste du har begynt på…hihihi…håper alt er bra hos dere, og du må ha en god påske!

      1. Ja, men egentlig en viktig greie, et viktig savn. Men ting går GREIT ellers også, men den GOD-følelsen er der mye sjeldnere. Fordi det er annerledes. Må bare finne den igjen på andre måter. Er ikke HELT der ennå..

    5. Hm, det var jo et viktig savn som kom frem der. Smart med sånne lister som det der, og jeg skjønner godt det savnet på jobben. <3 klem

      1. Ja, det er et viktig savn egentlig. Men lite å få gjort noe med. Det gjelder å prøve å finne andre områder hvor man kan finne god-følelsen, selv om den ikke blir LIK 🙂 Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg