Noen ganger…

 

Noen ganger er jeg politi….CORONA- politi..
Jeg kjenner hatten strammer hardt, brynene snurper seg sammen og de stjernene på skuldrene er VEL fortjent!

JEG gjør nemlig alt som jeg skal: 

-Jeg holder avstand (minst 1 meter til venner til og med ute, og INNE har jeg ikke sett folk på ukesvis)
-Jeg stiller meg i grøfta hvis gatene er trange og noen kommer to i bredden
-Jeg oppfører meg i butikker, vasker meg, spriter meg OG har hansker…Og tar med meg FOR mye varer hjem, fordi jeg ikke kan sette fra meg varer jeg har tatt på hvis de var FEIL..
-Jeg vasker matvarene med såpekluter når de kommer hjem…

Ja du skjønner greia..?

 

Så da er det vel ikke rart jeg blir litt stram og streng innimellom, når andre ikke kan oppføre seg overhode??

-Andre valser i vei 4 i bredden, og jeg tør VEDDE på at de ikke er samme husstand… så sant de ikke bor i kollektiv da..
-Andre bryr seg KATTA om at jeg står i grøfta med hodet vendt ned i bakken.
-Andre kommer tett opp i ryggen på meg i butikken, selv om jeg har 1 meter til den foran, og har IKKE lært seg at man går i bue når man møter noen…
-Andre ser ut til å glemme spritingen. Og til og med BUTIKKENE har glemt å sette ut sprit
-Andre smiler LITT for mye når de går tur, av og til så mye at de LER.. Sprut-ler! Og det vet vi jo at ikke er bra for omgivelsene
-Andre jogger og sitter tett på gressplenene

Da kjenner jeg det RYKKER litt i pekefingeren. Politi-pekefingeren..
Jeg kjenner til og med det rykker litt i langefingeren også!

 

 

Jeg skuler på de som går forbi. Litt for tett innpå meg. 
Jeg ser olmt på de som kommer 6 stykker sammen, når grensen vel var 5??!
Jeg snurper munnen når folk TAR på en vare, og setter den tilbake….DET var vel ikke lov!!

 

 

Men noen dager har jeg “skurke-drakten” på også…

 

Noen ganger er det JEG som glemmer litt dette med avstanden, fordi jeg flyr rundt med mobilen i hånden og taster. 

Noen ganger er det JEG som plutselig har “tatt igjen” han foran meg på gata, og SLETT ikke holder “meteren”.

Noen ganger er det JEG som som setter fra meg en vare jeg ikke vil ha (med unnskyldningen om at jeg har jo spritet meg først.. :-o)

Noen ganger er det JEG som ikke orker å vaske ALLE varene…selv om jeg sikkert burde…

 

Noen ganger er jeg corona-politi, men noen ganger er jeg også “skurken”…

 

 

Hvem er du?

 

 

 

#corona #politi #oppførsel #smitte

19 kommentarer
    1. Jeg er litt lei jeg, av alle corona-politi. Og at alle må fortelle hvor flinke de er til å overholde alle regler. Vi gjør vel så godt vi kan. alle mann 🙂 For det er jo som du sier, vi blir litt begge deler 🙂

      1. Ja, det er det jeg mente også. Når jeg går der og murrer litt for meg selv. Fordi noen er litt for tett på eller noe. Så tenker jeg at NOEN synes nok at JEG ikke gjør riktig også. Jeg går i bue, men kanskje for mye den ene veien,og krasjer nesten i noen andre. Jeg glemmer meg. Jeg vil av og til bare kose meg og nyte en bolle, på et bord rett ovenfor venninnen min selv om det bare er 90 cm på det bordet. Ja, du skjønner greia. Jeg tenker også at vi gjør så godt vi kan, og at vi innimellom må få lov å tenke på noe annet også. Få lov å bare være OSS.

    2. må innrømme att jeg tok på 2 pk tomater i dag ,men bare den ene ble med hjem ,ov vi var i 2 butikker og såg på tapeter,i den ene måtte vi blamye selv o dei store bøkene ,der fant jeg ikke det jeg ville ha og vi gikk til butikk nr 2,der fikk vi god hjelp så vi slapp å bla selv :=) og der fant jeg tapeten min hi hi ,ikke bare lett å huske alltid nei

    3. Ingen av delene for jeg er inne eller ute på tomta med familien 🙂 Riktignok medfører det endel venting ettersom det er en og enhalv uke-2 uker for levering av mat, men det går greit 🙂 Ha en solfull dag søs, vi har begynt å plante litt <3 klemme

      1. Nei du er nok verken skurk eller politi 😀 Jeg har ikke muligheter til å holde meg inne. Plent umulig. Jeg traff søsters i dag. SÅ koselig!! <3

    4. Noe CR-politi er jeg ikke men legge godt merke til hvordan folk er nå. For folk er rare, noen blåser i det mens andre kan sin lekse. Det er kø i butikken nå om dagen så det er godt jeg skal være alene. Så jeg tenkte og kaste litt søppel til onsdag. Vil være tidlig ute for i dag var det 4 timers venting noen steder, så det er tydeligvis at folk bruker fridagene til noe nyttig.
      Ha en fin kveld.

      1. Ja, litt forskjellig hvordan folk er. Men tror de FLESTE prøver. Og jeg prøver selv. Og det ser jo ut til å ha hjulpet i alle fall 🙂

    5. Definitivt mest politi, men jeg sier ikke noe – bare ser litt strengt på noen hvis de går rett i ryggen på meg i kassakøa. Jeg er lite skurk i denne sammenhengen. Prøver virkelig å følge anbefalinger og påbud. Før jeg fullt ut skjønte alvoret, for snart fire uker siden, trakk jeg nok litt på skuldrene av “hysteriet”, men nå er jeg temmelig streng med meg sjøl. Ble veldig oppmuntret av nyhetene i dag. Ser ut til at tiltakene har god effekt, sjøl om noen tilsynelatende tar litt for lett på det.😊 Jeg er mye utendørs. Det er ikke noe problem her som det er såpass åpent. Lite folk som går tur her.💚

      1. Ja, de fleste prøver nok så godt de kan 🙂 Jeg også. Og jeg merker jo at jeg skuler litt innimellom. Så kommer jeg på at det er SIKKERT noen som synes at JEG ikke gjør det riktig også. Jeg skjener i vei, for å gå bue rundt. Men da kommer jeg kanskje for nære noen andre.. Dette gjelder både inne i butikker og ute. Vi skal passe på, men må ikke glemme å være “folk” midt i det hele. Å huske at man antagelig er litt skurk på noen måter alle sammen, for NOEN … 😀

    6. Jeg er nok corona politi kan jeg vel påstå å si. Er stort sett hjemme og går på butikken sent på kvelden, det er ikke rart jeg aldri får tak i karbonadedeig hehe.

      1. Nei, vil du ha varer må du være der i 10-tida. Sånne varer 😀 Jeg MÅ ut jeg. Orker ikke å være bare inne. Det er viktig at psyken har det bra også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg