Ny dag – nye muligheter

(arkivbilde)

 

 

Det er det som er så vakkert med nye dager. 
Eller nye øyeblikk om du vil…. 

Man kan alltid begynne om igjen! Alltid! Legge gamle, dårlige øyeblikk bak deg, ta fatt på et nytt og bedre liv. Traske på framover, med oppbrettede ermer. 

I går var jeg fryktelig sliten og irritabel. Har egentlig hatt noen sånne øyeblikk i det siste. Øyeblikk hvor jeg synes det meste er ganske DUST, og hvor de fleste rundt meg er ganske DUSTETE. Men jeg vet av erfaring at hvis ALLE rundt meg er dustete, så er det som regel MEG det er noe galt med akkurat da. Det er JEG som må gjøre noen justeringer. Det er JEG som er sliten og trenger en time-out. 

Ofte hjelper det med helg. Ofte hjelper det (for meg) å bare bestemme seg: “Dette er dårlige øyeblikk, ikke verdens undergang. Kom deg videre. Begynn på nytt!” Og så gjør jeg det. Jeg er en råtass på endre innstilling når hverdagen blir litt DUST. 

 

I dag er det lørdag. En fin dag for en ny begynnelse. På hva som helst! Livet venter!

 

 

#nybegynnelse #livet #innstilling

14 kommentarer
    1. 🙂
      Vi har planer om en tur til påske, kanskje, med bobil… 🙂 Skal gi et pip! Hadde vært fint med en tur og prat 🙂 klem og gode ønsker for dagen i dag 🙂

    2. Livet med bare oppturer, bærer jo rett til himmels, og det er jo ingen glede å juble over, når det bare er herlighet. 🤗 Kos deg. Sitter akkurat å ser på Ukraina markeringa fremfor Stortinget. 🥰 klem

    3. En veldig bra innstilling når ting ikke helt er som det skal. Tenk om enkelte andre hadde hatt samme innstillingen, i stedet for å skylle på alle andre. Nå har jeg ingen bestemt person i tankene, men man møter jo på personer i blant som skyller på alle andre i stedet for å gå i seg selv.

      Ønsker deg en flotters lørdag 🥰

    4. Du har så rett, som regel når alle rundt deg er er dust og verden er dustete er det en selv som er litt vel sliten.
      Gi deg selv litt energipåfyll i helgen, og ha en god dag.

    5. Du er supergod på å endre fokus! 👍 Ønsker deg en flott dag med alt det gode livet har å by på! 🙌😎☀️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg