“Nysgjerrighet drepte katten!”

 

 

Uff, det høres ganske mye mer dramatisk ut dette, på norsk enn på engelsk. Det er jo nemlig et uttrykk som heter: “Curiosity killed the cat!. Som for å beskrive at det ikke er bra å være FOR nysgjerrig liksom.

 

Vel… jeg er ikke FOR nysgjerrig, men akkurat sånn passe vil jeg påstå. I dag er jeg LITT mer nysgjerrig enn til vanlig kanskje? Jeg vil nemlig at du skal svare på disse spørsmålene i kommentarfeltet:

 

  1. Potetgull eller is?
  2. By eller land?
  3. Heavy-rock eller visesang?
  4. Frukt eller grønnsaker?
  5. Tv eller radio?
  6. Seilbåt eller snøscooter?
  7. Sommer eller vinter?

 

Sånn…da var det bare å svare i vei!
Ikke lett, jeg vet…

 

Jeg svarer så klart selv også i løpet av dagen… Hvis ikke jeg er “død av nysgjerrighet” 😀

 

 

#spørsmål

13 kommentarer
    1. Dette er nysgjerrighet som er helt innafor synes jeg. Her er det ingen veldig skumle spørsmål.

      1. Is (Hadde det stått peanøtter, så hadde det vært en helt annen sak! )
      2. By ( Men jeg liker mye ved landsbygda også)
      3. Visesang
      4. Frukt. (Men spiser mer grønnsaker nå som jeg har blitt så sunn av meg!😉)
      5. Tv. (Er visuell og liker å se bilder.)
      6. Seilbåt
      7. Sommer! (Men vinteren bidrar til at jeg verdsetter sommeren så mye!)

    2. Fælt så nysgjerrig du er,,,,, 🙈 Men her er svarene.
      1. Is, kunne sagt ingen av delene. Husker ikke sist jeg spiste potetgull. Og har vel spist 1 is i år.
      2. Land, men tanken på by er ikke fremmed.
      3. Visesang tenker jeg. Så får msn rocke litt i det skjulte.
      4. Frukt, skjønt inntaket av «de fem» er en smule mangelfullt.
      5. Tv, men radio i bil da. Vinyl eller Klem.
      6. Seilbåt, kun vært en gang i en. Og kun kjørt snøscooter en gang også.
      7. Sommer. Burde sikkert sagt vinter, for da kan man gi mer blaffen i været.

      Sånn, ferdig. 🤗
      PS fikk konvolutt i posten idag, jobber med saken.

    3. Hei og god morgen!

      Mine svar:

      1. potetgull
      2. Land
      3. Visesang
      4. Frukt
      5. TV
      6. Seilbåt
      7. Jeg liker både sommer og vinter!!! Men det som er fint med sommer, er båt – så da blir det sommer 🙂

    4. Potetgull eller is? – Hmmm, 🤔 Potetgull
      By eller land? – By, det er for mange insekter på landet.
      Heavy-rock eller visesang? – Uten tvil heavy-rock
      Frukt eller grønnsaker? – Kan man si ja takk begge deler? Hvis ikke blir det frukt.
      Tv eller radio? – Den var lei, men TV’n trekker nok det lengste strået
      Seilbåt eller snøscooter? – Ikke glad i noen av delene, men Seilbåt må det bli
      Sommer eller vinter? – Sommer

    5. Det utrykket har jeg ikke hørt før, bare at det kan blåse og regne katter. 🐈Søte tegninger! 😻 Ikke enkle spørsmål nei, og avhenger av om det er sommer eller vinter. Siden det er sol og varmt, velger jeg dette:
      1. Is
      2. By
      3. Visesang (helst pop og ihvertfall ikke heavy-rock)
      4. Frukt
      5. Tv
      6. Seilbåt
      7. Vinter (kaldere, synes det er for varmt om sommeren, men krasjer litt med det over 😅)

      1. He-he, morsomt å se at du valgte så mye sommerting 😀 Men når alt kommer til alt vil du helst ha vinter 😀 Jeg kommer med mitt etter vært 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg