Om å finne ro midt i stormen…

 

 

“Ekte ro er ikke fravær av storm. Ekte ro er å finne fred midt i stormen.” (Sitat: Ukjent)

 

Er ikke det ganske sant da?

Joda…det er greit med ro og stillhet uten storm liksom. Bare fred og fordragelighet. Bare ferie, latskap og rolige stunder. 

Men hvis man klarer å finne litt ro og fred, når det stormer som verst, da finner man den egentlig INNI seg. Og den er garantert den mest ekte.

Skal ikke skryte på meg at jeg har funnet den ennå, roen altså, selv om jeg ser rimelig rolig  og fredelig ut på bildet. Nei…jeg har nok lett for å virvle rundt sammen med den stormen, som om jeg selv skulle vært en.. Men målet er å kunne klare det…EN dag…

 

 

#ro #stillhet 

7 kommentarer
    1. ja det er viktig å finne ro uansett hva som skjer rundt en :=) jeg finner den roen på fjellet ,men det blir lite av det nå på denne tid for min del :=) da er det godt å finne roen i andre ting ,kos deg med kvelden

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg