Om å gå i noen andres sko..

Noen liv er kanskje vanskeligere å leve enn andre sine.. Jeg skjønner det. Selv har jeg nok vært ganske heldig, kan være enig i det. Eller handler det også litt om hvordan jeg har tatt de utfordringene jeg har fått?

Det er ikke noe poeng å sammenlikne, det er hele poenget mitt med overskriften…Og med diktet. Noen tenker kanskje litt sinte og innbitt at “DU har jo aldri prøvd å gå i mine sko! DU vet jo ikke hvordan JEG har det”. Nei… akkurat, det er nemlig umulig. Og egentlig tror jeg ikke vi verken skal forvente eller bør ønske at andre skjønner AKKURAT hvordan man har det. 

 

Ingen
Kan noen gang gå noen andres skritt..

Man kan kanskje bytte sko litt av og til…
Prøve hvordan det kjennes…
Å være i den andres sko…

 

Men ingen kan noen gang gå den andres skritt..
Uansett hvor mye man skulle ville det

 

Om noen får gnagsår av sine sko
Så hjelper det ikke at noen andre tar de skoene..
Det vil aldri bli de samme gnagsårene,
de samme skrittene
eller den samme følelsen..

 

Ingen kan noen gang gå noen andres skritt

 

 

 

#dikt

16 kommentarer

Siste innlegg