Om å glede noen…

 

“Den som bringer solskinn inn i andre menneskers liv, kan ikke stenge det ute fra sitt eget liv.”              (Sitat: J. M. Barrie)

 

Ja, er det ikke sånn det er da? At når vi gleder noen andre, så får vi mengder igjen. Både fordi det gjør oss glad, å glede noen andre. Men også fordi det kommer noe hyggelig dryppende “andre veien”. Folk vil jo gjerne gi litt solskinn tilbake.

Altså: vi tjener på det uansett.
Så hvorfor ikke bare sette i gang å gi litt solskinn hver eneste dag? Om det ligger en underliggende “egoistisk” tanke bak, så spiller det ikke så stor rolle i mine øyne. Om man gjør det for “bonusen” sin skyld… Gleden blir ikke mindre for de som mottar det likevel….

 

Har du gledet noen i dag?

 

 

#ordtak #glede #solskinn

 

14 kommentarer
    1. Idag har jeg nok ikke gledet noen, heller motsatt tror jeg…. uff – denne dagen stryker vi……. men jeg liker å glede andre – liker at alle har det bra! Noen ganger er det dessverre ikke mulig bare…. klemmer <3

    2. Du gledet meg med dette innlegget. Ja, jeg tror jeg har gledet flere i dag faktisk. Koselig å tenke på at delt glede er dobbelt glede det! Klem 🙂

    3. Jeg liker å gjøre folk glad.. og man får ofte mye igjen.. hvis de blir glad da, hehe! 🙂 Fint innlegg! Har vært mye alene idag, så idag tror jeg eventuelt bare jeg kan gledet litt gjennom sosiale medier- Ellers lite.

    4. Jaaaaa, det der er viktige saker søs ! <3 Gleder <3 Jeg har gledet 3 stykker i dag og det kjentes så godt 🙂 Ha ei riktig så god natt og sov søtt, nå skal jeg stupe baklengs i loppekassen <3 nattaklem <3

    5. Tjaa,, planla jo ikke akkurat å glede den eller den i dag. Men tror ikke det er mange skuffa eller såre sjeler jeg har vært borti i dag 😀

    6. Jeg har gledet noen med å gå tur sammen i dag. Vedkommende ville ikke ha gått tur hvis det ikke var for at jeg ble med. Og det var jo en bonus for meg også, for jeg går som regel tur alene, fordi folk flest er på jobb på den tiden. Men nå er det plutselig flere som skal være hjemme en stund, og da vil muligheten by seg flere ganger 🙂
      Og når ungene mine kom tidligere i kveld, hadde jeg tryllet frem litt kaker og godt, så hadde vi en koselig kveld sammen alle 3 🙂 En glede både for dem og for meg ♥

      Det er en glede å kunne glede ♥

    7. Ja, det spiller ikke så stor rolle om man gjør det for å få en form for bonus, så fremt man ikke blir sur og bitter fordi den forventede bonusen noen ganger uteblir! Jeg har hatt en kunde til Reading og massasje i dag. Jeg liker veldig godt å jobbe med det, og kunden ga uttrykk for at det hadde gjort henne godt. Bonus for begge to! <3

    8. I dag har jeg vel kun gleder mannen min, og meg selv meg god middag 😉 Stekt kveite med tilbehør. Ellers har det vært en dag alene fram til da 😉 Tatt er par tlf som jeg tror gledet de jeg ringte 🙂
      Godt å glede andre, for “Den største gleden man kan ha, det er å gjøre andre glad”
      Og det er faktisk sant! 😘

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg