Om å ikke eldes…

 

Ja, er det mulig da? tenker du kanskje…
Og for folk flest er det å eldes noe vi faktisk gjør.. 

 

 

Men er det ikke rart da hvordan vi inni oss føler oss like gamle hele veien nesten.  Jeg SER jo at andre blir eldre. Til og med folk jeg gikk i klasse med: “Jøss, så gamle DE har blitt liksom”..
Så går man der da….i sin egen lille boble…og tydeligvis innbiller seg at man ikke selv har blitt stort eldre. Årene går liksom litt saktere for den som sitter på “innsiden”..

Jeg kom opp i en situasjon i dag hvor jeg plutselig ble klar over hvor ung tydeligvis JEG innbiller meg at jeg er! Jeg trekker fra mange 10 år liksom. Heldigvis var det ikke så mange som reagerte. Det var jeg selv som merket det, og da fikk jeg latterkrampe!! 

 

 

En kollega på 28 og jeg snakket i dag om demonstrasjoner og Blitz og vår “ungdomstid”. Jeg synes det var rasende festlig at hun hadde gjort mye av de samme tingene i sin ungdomstid som JEG hadde gjort et 10 år før henne i løypa..Jeg er tydeligvis ikke kommet særlig lenger enn ca 35-40 hva alder gjelder jeg…Bare så du vet det!! 

 

 

Stakkar kollega, nærmest bli sammenliknet i alder med meg. Jeg er jo nesten dobbelt så gammel 😀 

Men deilig for MEG!! At jeg faktisk føler meg sånn på innsiden, som 35-40 år. Når jeg begynne å FØLE meg gammel, det er DA forfallet har begynt…

 

#ungdom #ung #gammel #alder

19 kommentarer
    1. Heldige du! 😉 For her kom forfallet for ti år siden … og i løpet av de årene føler jeg meg nå innimellom som om jeg er 108 år. Innimellom altså. Og ikke i hodet. Men kroppen og alt den har å stri med. Håper du holder deg der i slutten av 30-årene en god stund enda.

    2. Ja alder er bare et tall..men fysøren hvor man merker de tallene…sier jeg…hihihi…Men..man er så ung/gammel som man føler seg..så nyt ungdomdstiden du…eller…jo..det var vel det du var…hihihih

    3. Du setter virkelig fingeren på noe der ja…:) Jeg føler meg vel egentlig så gammel som jeg er, men hodet følger ikke helt med når det gjelder menn…:) Jeg synes de på min alder ser “utgamle ut” selv om jeg ikke er interessert da… 🙂

    4. Inni meg føle jeg meg som 25 jeg, men det hender jo at jeg ser meg selv i speilet å da skjønner jeg fort at det ikke stemmer. Føler man seg ung innvendig, så skinner det igjennom litt på utsiden også ;o))

    5. Ja, det er rart hvor mye yngre man føler seg enn alderen skulle tilsi. 50-åringer var jo gamle da vi var unge, men ikke nå lenger… 😀 Flott at vi ikke føler oss så gamle, og viktig å både jobbe og holde på med hobbyer lengst mulig. Den dagen vi sitter i en stol og ikke gjør noe, så forfaller vi raskt. Om man ikke er så sprek, så er det viktig å holde hodet i gang.

    6. Åh….som vi KOSTE oss der. Og så morsomt! 38 snaue år du omlag ja 🙂 Helt nydelig! For sånn ER det bare, er man ung på innsiden så er man ung på innsiden! klemmer<3

    7. Tar det en gang til jeg også. 😂 Det jeg sa var at jeg aldri har snakket med deg, men du skriver på en ung måte så jeg tenker at du ikke er så gammel. Jeg har heller ikke følt alderen så tyngende, men siste året har tatt veldig på da.

      1. Skjønner folk strever meg å kommentere. Men jeg fikk hvertfall bare en av deg her 😀 Neida, er ikke så gammel, BARE 52. Og 35 på innsiden 😀

    8. Jeg vet ikke for mange år du er. Men du er ivertfall strålende vakker! Ja, det er hvordan man føler seg på innsida som er viktigst 🙂 Og jeg liker mennsker som er unge til sinns og beholder litt av barnet i seg! 🙂

      (Ps! Jeg har litt problemer med kommentering etter bloggskiftet, så kommenterer pittelitt sjeldnere. Denne kommentaren har jeg prøvd å skrive tre ganger, så prøver en siste gang:-))
      Ha en fin dag!

      1. Ååå, tusen takk 🙂 Jeg er 52, og 35 på innsiden 😀 Dumt det er så mye styr med kommenteringen. Det er noen dager som er verre enn andre. Nå må jeg sjekke om du ligger på bloglovin hos meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg