Om å lage seg gode dager

 

 

Du fikk kanskje med deg i går at jeg var litt “grym”?
Jeg kan selvfølgelig skylde på ytre omstendigheter:  Det er ikke MIN skyld når ting er kjipt. Ting SKJER og jeg er helt uskyldig… Alle andre er dumme… Sånn er det bare!

Vel…sannheten at det er jeg selv som velger hvordan jeg TAR alle disse ytre omstendighetene. Hvordan jeg LAR dagene mine bli. Skal en dag bli bra, så må jeg selv snu hvis den startet opp dårlig. Dagene SKJER ikke bare… Ha en fin dag osv…

Nei…det handler om å lage seg gode dager selv. Enten fra starten av, så den ikke rekker å bli dårlig. Eller… å snu, om den har “krøllet seg til” litt..

 

I dag var jeg i forkant. Hadde en fin avtale om trening med yngste niesen min, som ikke er liten lenger. Først trening og så kafe. Og i dag fikk jeg jammen meg en liten bonus: To for en, eller noe sånn.. For jeg var så heldig å fikk nest yngste niesen min med på kjøpet.

Verdens søteste og koseligste nieser.

 

Disse to har krydret dagen min <3 Og den furien du hørte om i går er som tryllet vekk. Men hovedansvaret for at hun forsvant har jeg selv 😉

 

Har du laget deg en god dag?

 

 

13 kommentarer
    1. Jeg synes det er ofte bare skjer- dager, på både godt og vondt…, men ja, er fullt mulig å planlegge litt så dagen kan bli litt lystbetont hvertfall…tirsdagen er heldigvis over og morgendagen sover jeg bort , det er med i planen i hvertfall🙄

    2. Godt å høre at dagen den ble bra, for pokalen for det får du sjøl. Koselig å møte tanteunger tenker jeg. Og noen ganger må en få lov til å syns ting er kipt, men ingen blivende plass. Bra jobba <3

    3. Det er nok litt opp til oss selv å gjøre det beste ut av dagene, og ikke la negative ting ta over. Selv hadde jeg en veldig fin og behagelig dag i går, og det ser det ut til at det blir i dag også 🥰 Ønsker deg en fortsatt fin mandag, klem 🤗

    4. Det er helt sant.🤗
      Man har selv ansvaret for å gjøre dagen fin og ikke la seg irritere over ting som skjer eller det andre gjør. Da blir dagen sååå mye bedre.🤩
      Nyt søndagskvelden!🤩

    5. Det ble en fin dag for dere skjønner jeg. Var i skogen i formiddag og besøkte Hellashytta hvor det ble både kakao og vaffel. Siden ble det en liten kjapp sykkeltur på 9 km, på veien hjem en rast på en kafe ved navn Picasso 4 år siden sist jeg var det. Så det har vært en fin dag. Nå er det kveld. Fikk parra en el strømper, men det var noen få enslige som jeg kasta. Tror jeg har 25 par så det er nok tror jeg så lenge. Ny uke stater i morgen, skal prøve meg på drømmeland tidlig i kveld. Søvn er viktig g en god vitamin for kroppen. Ha en fin kveld.

    6. Høres fantastisk ut med nieser som tar med tanta på action! 😀 Jeg har også gjort mitt beste for å lage meg en god dag, og det ble rent for meget frisk luft 😀

    7. Så koselig dag du har laget deg! <3 Mye triveligere å ha noen å trene og å gå på kafè sammen med. Jeg har strikket og hørt på lydbok (Jørn Lier Horst) + vært en tur ute. Dagen begynte med sol, men nå har det skyet til og er tåke i det fjerne.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg