Om å leve to ganger..

Mange mennesker lever 2 ganger, på godt og vondt.

Jeg snakker ikke om reinkarnasjon.. Å bli gjenfødt.. Det er heller ikke livet i “himmelen” jeg mener. . Nei, jeg snakker om det å leve i forkant på godt og vondt. Man snakker om det som skal komme.

“I morgen skjer..”, “Neste uke skal jeg…”.

Så setter man i gang å grue seg noe inn i hampen.. ELLER man gleder rumpa av seg..

Man ser for seg ulike scenarier, og har nesten gjennomlevd det hele, før det er i nærheten av å skje en gang..

Så kommer dagen da det virkelig skal skje, og man gjennomlever det igjen. Nå på ekte..

Tenk så bortkastet tid, og hele tiden leve i forkant. Grue seg for ting som ikke skjer.. Eller glede seg til ting, som kanskje heller ikke skjer.. I stedet for å kjenne på følelsen og verdien av AKKURAT Nå!

Bare så det er sagt, jeg øver på å leve mest mulig nå. Det å leve to ganger er jeg nemlig verdensmester i, på godt og vondt..

 

#nuet #nå #refleksjoner

12 kommentarer
    1. Flotte betraktninger. Vel verd å tenke over. Nå er man nok i en alder der det er lettere å konkludere med alt man ikke får gjort 😊

    2. Enig 😀 Du sier så mye klokt og det der er viktig, å leve akkurat nå <3 Man kan jo glede seg til ting så lenge det ikke overskygger en ellers så fin dag. Gruing derimot er bare dumt. Stor god klæm <3

    3. Ja, det er et kjent fenomen… Man gruer seg i lange tider, og så er det ikke så ille likevel. Likeledes så gleder man seg, og så er det ikke så fint/bra. Sistnevnte kan dog være bedre da, for som regel er det bra det man gleder seg til. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg