Om å plystre etter “regnvær”

 

“Det er etter regn at fuglene synger” 
(Bjørnstjerne Bjørnson)

Det er akkurat sånn det er. For selv om vi skulle ønske at solen alltid skinte, og at vi alltid kunne vandre plystrende omkring som en annen sangfugl, så er det jo sånn at det regner litt av og til.
Det er jo sånn at vi av og til kjenner regnværet, på innsiden av kroppen om du skjønner…
Det er jo sånn at det av og til skyer til litt i “topplokket”…

 

 

Men jeg tror ikke jeg hadde lagt merke til solens varme stråler om det ikke hadde regnet litt innimellom.
Jeg tror ikke jeg hadde plystret så høyt som jeg gjør av og til, om jeg ikke hadde kjent plaskingen ovenifra fra tid til annen…

 

 

 

(En liten reprise på dette med følelser og hvordan de henger sammen)

 

#livet #stemninger #

3 kommentarer
    1. Så sant, så sant! Det er all slags vær inni meg også til tider! Akkurat nå er det sol og klarvær inni – og regn og blåst ute….. klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg