Om å skape seg gode minner

 

Å skape minner er jo ikke noe man gjør for ETTERPÅ egentlig….. selv om det er en bonus det også: Å sitte etterpå å mimre tilbake.. Nei, for meg er det å skape seg gode minner en “nåtidshandling”. Altså jeg gjør noe som jeg liker i øyeblikket, fordi det GIR meg noe. Akkurat der og da. 

 

En fjelltur er en sånn handling.
Det må jo planlegges, så det er jo en framtidshandling også. Det er jo ikke sånn at man plutselig befinner seg ved foten av et fjell, og så fyker oppetter “veggen”  på ren impuls..(..vel, den “fykinga” er uansett mest ironisk når jeg skriver om fjellturer) Nei da…  man må planlegge for å få en god opplevelse, og også for ren sikkerhet. 

 

 

Forrige gang vi reiste til dette fjellet, søsters og jeg, var jeg klesmessig godt forberedt. Men form-messig ikke særlig forberedt. Og naturmessig kom det en del overraskelser. Som at det lå mengder med snø der…i oktober…

 

Klesmessig skal jeg være like godt forberedt på denne turen.
Formmessig er jeg like dårlig forberedt… rent bortsett fra at jeg har gått noen lengre turer og topper i det siste.
Det jeg håper er forskjellen er mindre snø (les: ikke snø), sånn at jeg er LITT mindre sliten på toppen. For forrige gang var det helt j….lig. Tror nesten aldri jeg har vært så sliten!! Som du ser…

Vi er på vei for å skape nye og gode minner 🙂

 

 

 

Ser kanskje ikke så avansert ut?
Vel, skal love deg at det ER det!! Det er BITIHORN.

Vet ikke hvilken dag det blir på den toppen, men du vil så klart få vite etter hvert. 

Hvis kroppen holder prøver vi to topper. 

 

Jeg drar i dag, snart på vei ut døra! 

 

Ha en fin dag! 

 

 

#fjelltur #minner #nåtid #

6 kommentarer
    1. Masse lykke til. 🤗 Mang måter å lage seg gode minner på. Men jeg er litt skeptisk til det topp tur hysteriet som griper om seg. 🤗

    2. Masse god tur! Bitihorn er en tøff tur det – jeg gikk jo dit for 2 år siden……! Det var heftig, men for en mestring! Gleder meg til å følge med på turen! God klem <3

    3. god tur ,jeg var hos fysioterapaut for en uke siden ,han sa att så lenge jeg hadde det ubehagelig så var ha fornøgd for da viste han att jeg jobbet med kroppen og det er bra ,å være sliten på toppen betyr att du har jobbet med kroppen din ,det er bra det og gir en gofølelse når en kommer til hektene igjen :=) god tur og nyt fjellturen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg