Om å “stupe ut i det”…

 

 

Alle snakker så energisk om å “stupe ut i det”.
“Lev litt da!” Man må bare KASTE seg ut i det! Finne nye utfordringer. Kjenne at man LEVER! Det er liksom eneste måten å utvikle seg på. Og virker å være den eneste RIKTIGE måten å leve på, nå i disse dager.

 

 

 

Men i min verden, min hverdag, så føles det som jeg blir dratt opp i det der jævla stupetårnet igjen og igjen. Ikke helt frivillig akkurat. Står på toppen der på 10-meter`n ganske ofte faktisk, fordi noen har dratt meg opp der. Litt skjelven i beina, i litt famlende stupe-posisjon….

 

 

 

 

Venter på å få lov å gjøre meg klar.. Men så er det noen som står bak der og venter, absolutt ikke tålmodige…Og før jeg har fått sukk for meg….før jeg har fått på meg “svømmebriller”, “redningsvest” eller noe som helst….så kommer noen og dytter meg i rumpa…Altså lenge før jeg er klar… Og da er det ikke verken gøy eller særlig utviklende..

 

 

Som regel kommer jeg meg ned i “vannet” der, uten noen voldsomme mageplask.. Men jeg synes jeg burde få lov å bestemme selv når jeg ville stupe…

 

 

 

(En liten reprise på et tema jeg mener er viktig. Vi ER forskjellige 🙂 )

 

 

#livet #hverdager #utfordringer

7 kommentarer
    1. Kunne ikke vært mer enig, noen trenger litt mer tid enn andre. Og få bestemme selv når man skal gjøre en ting er sånn det skal være. Å bli pushet kan gi motsatt effekt på meg… ha en fin dag fineste Frodith 💕

    2. Blir jeg pushet og mast på slik at det grenser til tvang, går jeg fullstendig i vranglås. Sånt er oppskriften til at jeg setter meg på bakbeina og iallefall ikke utfører det det er snakk om 😉

    3. Ja, man må være klar for det! Det er det dessverre ikke alle som forstår, – man blir omtrent tvunget til ting man egentlig ikke vil der og da. Kjenner på den jeg også! Noen finner stadig på noe nytt hele tiden som man må henge med på.

    4. Noen ganger er det dumt og andre ganger bra. Det er noe jeg ikke hadde turt å gjøre hvis jeg ikke hadde fått et dytt i ræva 😉 Ubehagelig der og da, men jammen glad for det i ettertid…..

    5. Enig man trenger litt utfordringer..men må ta det i sitt eget tempo og føle seg klar for det 🙂 Selv om man klarer det kan det at det føles “stressende” og gjøre at det ikke blir en så bra erfaring som det kunne ha blitt.. Reklamerte litt for toget ditt igjen i dagens første innlegg… Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg