Om å trives der man er..

Jeg har aldri vært opptatt av klatring..
Du tenker kanskje jeg tuller? Jeg virker jo rimelig opptatt av å klatre både i trær, klatrestativer og innimellom fjellvegger… 

Joda, sånn rent bokstavelig talt så liker jeg å klatre..

Men jeg snakker om litt mer overført betydning. “Klatring” i den forstand at man skulle ønske å være et annet sted enn der man er….BLI noe annet enn den man er allerede.. Jeg har aldri ønsket DET!

 

 

Jeg har flere ganger blitt spurt om jeg ikke kunne tenke meg flere oppgaver, større oppgaver, mer ansvar, være leder for ditt eller datt. I jobbsammenheng, eller i andre sammenhenger. 

 

Mange ser oppover….Tenker at der oppe er alt mye bedre.. Man får bestemme mer, være der alt skjer, får mer oversikt..

 

Jeg er egentlig veldig fornøyd med der jeg ER…
Har alltid vært det.. Likt meg “på gølvet”. Være nært på det jeg forholder meg til. 

I jobbsammenheng betyr det for meg å jobbe med barna. 
Få være en del av barnas vei fra små til litt større. Vite at man kanskje har bidratt til at de har lært noe, om verden, livet, og seg selv. 
Ikke noe gir mer mening enn det, spør du meg..

 

 

Så kan de som er flinke med ting “der oppe” gjøre den jobben. 
Det er en mye bedre fordeling synes jeg 🙂 

 

#livet

10 kommentarer
    1. Ja, det er ikke alltid grønnere på toppen av bakken. (Bare for å vri litt på et gammelt uttrykk.) Viktig å være fornøyd med der man er . i alle fall mens man er der. 🙂

    2. Å klatre i trær har vel alle gjort da de vi små. Seinere klatrer man i sin egen karriere og jobber seg livet av seg. En dag oppdager man kanskje andre verdier som ikke byr på så mye klatring. Men motbakke møter man uansett hvor man er og det lærer man av. Bra at du er fornøyd der du er. Ha en fin kveld.

    3. Jeg synes at den klatringen du bedriver i morsomme øyeblikk er supergod! Trenger ikke annen klatring. Klatring på trøndersk kan forresten bety å sløse med pengene, bruke masse penger. 😀

    4. Et godt og reflekterende innlegg!
      Fint å være fornøyd med den og der man er.
      For meg kom det litt med alderen.
      Man kan likevel være med på å påvirke…

    5. Akkurat sånn er jeg også! Har aldri skjønt hvordan folk gidder å leve i et stadig jag etter å tjene mer penger en ikke har tid/ork til å bruke/glede seg over. Det jaget som folk driver med, med tidsklemmer og alt som følger, står for meg som en marerittilværelse. Jeg mener.. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om å kunne skilte med eierskap av enebolig på bøttevis av m2 og et glis av en doning i garagen! Hva andre har, og mener betegner hvorvidt en har lykkes eller ei i livet, er meg revnende likegyldig. For meg, måles ‘suksess’ i antallet av døgnets timer en har til egen rådighet, samtidig som en ikke mangler midler for å opprettholde helse og trivsel 🙂

    6. Jeg var regnskapssjef noen år. Da jeg nærmet meg 50 år ba jeg om å få flytte til en annen avdeling i samme firma. Jeg ønsket å bli regnskapsfører og føre regnskap for forskjellige klienter.
      Etterhvert fikk jeg lov til det. Det artige var at like etterpå ble avdelingen solgt.
      Jeg har aldri angret på valget mitt.
      La de som trives med å sjefe være sjefer.

    7. Jeg er enig med deg – jeg har ikke lyst til å klatre, jeg heller….! Noen må være her nede – der de egentlig koselige jobbene er! Godeste klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg