Om å være seg selv..

 

 

Det er mye snakk om å være seg selv.
At man må være seg selv. Det er jo så klart VELDIG enig i. Jeg kan ikke være noen andre. Ikke sjanse!

Men noen ganger får jeg inntrykk av at det ikke er NOK liksom. Selv om folk “tyter i vei” om at man bør være seg selv, så er det ganske så mange forventninger  om at man bør være litt annerledes også: 

 

-Man skal helst skille seg ut fra massene, være litt tøffere, mer aggressiv, modigere, utfordre seg selv…

Vel, hva hvis ikke det er “meg selv” da? 
Skal jeg bare “drite i” å være meg selv da plutselig? Var ikke så nøye med å være seg selv likevel liksom? Skal man kle seg som ingen andre, mene noe på tvers av alle andre, dure i vei, utfordre seg selv til det ene og det andre selv om man er såre fornøyd med sine egne meninger og livet som det er?

Jeg er heldigvis blitt en moden “jentunge”, og vet hvem jeg ER og liker å være. Jeg forventer altså ingen svar på disse spørsmålene. JEG har mine svar. Dette er mer spørsmål som du selv kan tenke over hvis du vil 😉

 

 

 

 

11 kommentarer
    1. Jeg har ofte trodd jeg har gått mine egne veier, men like ofte har jeg oppdaget at jeg har gått veier andre har staket ut. Jeg kan være ganske lettpåvirkelig, men samtidig sta, egenrådig og sjølstendig. Alt dette, og mer til er meg. Vi er mangfoldige, kanskje noen ganger fulle av motsetninger. Enkelte ganger møter vi oss sjøl i døra. Det er lov å skifte mening, og det er også lov å mene det man har ment ei stund, så lenge man lar andre få lov til det samme! Flott innlegg Frodithen! <3

    2. All ære til de som klarer å være seg selv, fullt ut – uten å engang løfte på øyebrynene når man får tydelige signaler om at man ikke er god nok.
      Det har tatt meg noen år – men pr. i dag er jeg veldig klar over hvem jeg selv er, og står 100% for det – og takk & lov for det 😉 <3

    3. Veldig sant dette du skriver om her og akkurat det fikk jeg føle på et øyeblikk da jeg tenkte nytt på bloggen. Jeg fant fort ut at et konsept jeg tenkte på ikke kunne gå likevel for det var absolutt ikke meg. Så det viktigste er jo å være det ihvertfall i det man formidler. Flott innlegg, fine tanker og klem til deg ❤

    4. Denne refleksjonen likte jeg veldig godt 🙂 Det er så sant, – forventninger ytres til tross for uttalelser om “at man må være seg selv”. La folk få vokse og utfolde seg på sin egen måte og i sitt eget tempo, – det bør være innstillingen.

    5. Det er noe å tenke over, ja! Jeg føler også at jeg er helt meg sjøl – uansett! Står for deg jeg mener – i vind og storm! Og gjør de tinga jeg liker – selvom de fleste rundt meg rister på hue! Klem <3

    6. Ja det er vel verdt å tenke gjennom. Tror ikke jeg har sjans til å være annet enn meg sjøl. Uansett hvilke roller jeg har i. Jeg håper i alle dall jeg har lyktes. Men det er det jo andre som dømmer. Tok ikke det så konkret opp i vareopptellinga mi idag, selv om også der prøver å være meg sjøl. 🤗 Gode tanker og refleksjoner. 🤗 tusen takk

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg