Oslo…et lite nabolag..

 

 

Nabolag…Kan man ha et nabolag midt i Oslo sentrum liksom? Upersonlige byen, med masse folk, og ingen som hilser på hverandre…
Store, skumle, farlige Oslo…Verstingen på Corona-toppen, verstingen på dop-toppen, krimtoppen…ja, you name it. Kan vel ikke være noe koselig nabolag her?

 

Joda.. Oslo er for meg egentlig ganske lite, og vi har små nabolag her også.
Midt i Oslo, midt i MITT område finnes det en Kiwi-butikk hvor jeg hilser på de ansatte. De er hjelpsomme, de er flinke på smittevern og jeg kan gå dit i pysjen…

 

Joda, …Midt i Oslo, mitt Oslo…er det en frisør i underetasjen der jeg bor, hvor jeg ikke klipper meg. Men jeg skravler med hun som jobber der.

 

Midt i MITT Oslo er verdens koseligste restaurant, min stamrestaurant, hvor jeg og Hr Frodith får middagen vår et par ganger i uka. Og hvor vi får kjeft om vi ikke spiser opp…Akkurat som hjemme når man var barn.

 

Midt i Oslo, finnes verdens flinkeste betjening på nær-kafeen. Det er hyggelige og blide jenter. Og skikkelig flinke nå i Corona-perioden. De følger reglene til punkt og prikke, og minner folk om metern. Jeg koser meg ofte der alene, med en kaffe, mens jeg titter på folk som går forbi.

 

Klart det finnes nabolag her i Oslo. Hvor man kan føle seg trygg og hjemme. Jeg føler meg hjemme her! 🙂 

 

 

 

#byliv #tilhørighet #nabolag

12 kommentarer
    1. Ja så klart. Oslo er da mye mer enn bare en storby. Riktig så koselig er den! God mandag, jeg har hatt jobbehelg på den fineste helgen i sommer, det var litt kjipt altså, men nå er det over, klar for ny dag med trening og jobb. klem <3

    2. Ja, godt når det er sånn! Etter å ha vandret langs Akerselva, fra Nydalen og ned, skjønner jeg at det er flere fine steder å bo i Oslo!😍 Her ute på bygda ha vi faktisk også fått en frisør i nabolaget, – fint å kunne gå til frisøren! 😊

    3. Jeg har vært på stamrestauranten din i kveld i følge med en rullestolbruker. Vi ble geleidet inn bakveien til Oasen så vi slapp trappetrinna. Det var første gang min følgesvenn var der. Hun likte seg godt. Upåklagelig service! Ja, det finnes noen perler i byen, både små hyggelige bakgårder og vennlige folk!!🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg