Oslo-jente på min hals!

Det er ikke det at det var MEST stas her i verste corona-perioden. 
Det meste var stengt, opp til 6-7 månedere av gangen. 
Vi hørte folk klaget om at kjøpesenteret hadde vært stengt i 3-4 uker, og var SKIKKELIG lettet da det åpnet etter SÅÅÅ lang tid liksom. 
Og der tasset vi rundt i gatene, med medbrakt matpakke og takeaway kaffe, og visste at sånn skulle det være i måneder framover antageligvis. 

Jeg synes det gikk utrolig greit jeg. Byen var fin likevel den. 
Jeg har lært å bruke naturen mer, være ute å kose meg i stedet for å sitte inne. Når det ikke er rom for å sitte inne. 
Åpne kafeer et par måneder var skikkelig stas, føltes som luksus. 
Man lærer seg å sette pris på ting på en annen måte. 

 

Nå er det meste åpnet igjen, og jeg kjenner byens puls slik den brukte å være. 
Travle kafeer, folk som fyker hit og dit enten for at de har noe VIKTIG å gjøre. Eller ganske enkelt fordi det bare skal SE folk.

Jeg elsker å se vakker natur og gå i fjellet. 
Jeg elsker å kjenne lukten av lyng og mose i skolgen. 
Jeg elsker å høre bølgene som slår inn mot stranden en tidlig sommermorgen. 

MEN…jeg elsker også å komme hjem igjen til byen, og sitte å surre på en kafé. Enten MED selskap, eller helt alene for meg selv som i dag 🙂

 

 

En liten tur på Cultivate: Havrepudding med chiafrø og sitronkrem og kaffe latte på havremelk 🙂 Herlig!!

 

 

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg