Oslo og Hjertet mitt

Det er en grunn til at hjertet mitt banker litt ekstra for Oslo.
Jeg er IKKE født og oppvokst her. Men jeg kan vel si at Oslo har vokst PÅ MEG 😀

 

 

Jeg har bodd her det meste av mitt voksne liv. Fra jeg var 20 og til nå. Et lite opphold i Alta. Men ellers bare her. Byen var stor, litt skummel og fryktelig spennende som 20-åring. NÅ er byen ikke verken stor eller skummel mer, men fremdeles like spennende. I mine øyne ja.

 

Jeg liker den rare lille byen.
Den har liksom alt.
Alt fra dyr og natur:

 

 

…til små rare påfunn: som å sette galleriene UT, langs turveien. Opplev litt kunst mens du går, og kjøp deg et bilde om du vil.

 

 

Oslo gir deg mulighetene: Muligheten til å være skikkelig sosial, oppsøke steder med flust av mennesker…Ting å se, mennesker å møte…

Men den gir deg også muligheten til å gjemme deg bort litt om du vil.. Gå i ett med mengden hvis det er det du søker..

Jeg blir ikke mett..
Jeg blir ikke lei..
Jeg blir ikke ferdig med byen..
Oslo er flyttet inn…i hjertet mitt…

Blir vel ikke FERDIG med hjertet sitt vel!

 

#byliv

 

9 kommentarer
    1. Har vært i Oslo noen ganger opp gjennom årene, ja.. men de aller fleste gangene var det i forbindelse med sykehusinnleggelse eller kontroll for guttungen flere ganger i året, så det ble liksom ikke tid til de store “gjøre seg kjent” rundene, sjøl om vi nå prøvde litt på det også av og til 😊

    2. Oslo byr på mye. De er flinke med parker midt i sentrum og koselige småsteder langt Akerselva. Må besøke den byen seinere i år men må bestemme hva jeg skal oppleve. kunne tenke meg og leie en sykkel og oppleve mye via sykkelsete. Ha en fin dag.

    3. Skjønner godt at fu føler det sånn. Tenker ofte på at jeg, med alle de ganger jeg har snertet innom, har sett alt for lite av byen din. 🤗 Da hjelper det med dine glimt. 🤗

    4. Jeg har aldri vært nok i Oslo til å bli glad i den byen, den er for stor for meg 😉
      Men jeg blir glad av å lese hvor glad du er i Oslo..😀
      Herlig at du trives så godt. 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg