På knærne i grusen…

På knærne i grusen

Rødmende morgen gjennom rullegardinen
Gyldne krøller opp av dynen
Små tassende føtter over soveromsgulvet
Et raskt hode opp gjennom genserhullet

 

 

 

 

Full fart ned trappa i raske sprang
Den lange genseren hang og slang
Fra hagen kom lyden av mors latter
I luften hang eimen av nystekte vafler

 

Nakne føtter i store støvler over grusen
Fullt firsprang mot vaflene og brusen
Et hull i bakken,  et fall på knær
Ikke godt for knær uten klær

 

 

 

 

Blinkende tårer på vei mot bakken
Stoppet brått av stemmen på krakken:
“Vafler og brus stopper sår på knær
Kom nå hit  -du som jeg har så kjær”

 

Gyldne krøller og smilehull
Gule støvler og munnen full
Vafler og mammas fang gjorde susen
Da hun ramlet på knærne i grusen

 

 

 

(en liten reprise på et dikt inspirert av tull med fingre og et par støvler i fingerstørrelse. Jeg tror jeg må ut å lage mer fingersprell 🙂 )

 

#dikt #fingersprell

5 kommentarer
    1. Ja, til mer fingersprell! 😀 Du er så herlig kreativ, og kunne sikkert laget en hel bok med fingersprell med dine dikt, bilder og tegninger! Ikke si at du ikke har tenkt tanken? 😉

    2. Så fint dikt. Synes jeg kjente duften av vaflene, og det minner meg om at jeg må kjøpe meg nytt vaffeljern. Det gamle tok kvelden for en måneds tid siden.
      Dette var et sus fra barndommens glade dager ♥
      Finn gjerne på mer fingersprell 🙂 Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg