På tide med “filleristing”

 

Ja…i dag var det på tide med litt “filleristing”. 

Her trengtes det litt “risting” for å få ting på plass. Og det gjaldt både kroppen og hode for å si det sånn. 

 

I sånne tider som nå, hvor ensformigheten sluker en, er det lett å lukke opp døra ned til “den derre mørke kjelleren”…

 

 

Det er lett å  synes fryktelig synd på seg selv, og så traske ned der i mørket..
Men så kom jeg på i siste sekund, da jeg så vidt hadde åpnet døren på gløtt, at det hjalp jo ikke på ensformigheten å gå ned DIT. Blir jo ikke det spøtt bedre der nede… Det vet jeg av erfaring. 

Så jeg smalt døra igjen, tok et godt tak i meg selv….og ristet kraftig. Det er det eneste som hjelper, spør du meg. 

Så dusjet jeg,  sminket meg…..og  tok på kjole (enda det bare er onsdag).

 

 

#livet #hverdager

 

 

16 kommentarer
    1. Åååh, så herlig! – At du klarer å filleriste deg selv å komme på plass i deg selv igjen! 😉 Og kjole er aldri feil! 😉

    2. Så bra du klarte å “holde an” øverst i kjellertrappa. Jeg må stadig “dra meg sjøl opp etter nakkehåra” , så den følelsen er velkjent. Jeg er glad jeg fortsatt har evnen til akkurat det🙂Lag deg en fin torsdag!

    3. Ja, det er best å komme seg opp fra den kjelleren.Jeg har ikke akkurat pyntet meg her jeg sitter: Ullpledd over skuldrene og hullete strømpebukse er kveldens antrekk. Men humøret er ok, sjøl om det ble en del grubling og lite søvn i natt. Dessuten og er det veldig behagelig å være kledd slik! 😉

    4. En kjole pynter opp i hverdagen ansett hvilken dag det er. Må ta meg sammen selv skal til tannlege til uka så sant ikke tannlegen stenger pga stor smittefare. Nå er det kveld og i morgen blir det en travel dag. Mulig jeg tyr til taxi slik at jeg rekker det jeg skal. Men taxi er dyrt så det er meget sjelden jeg er kunde der. Ha en fin kveld.

    5. Likte tegningene, og den kjelleren ja.. Jeg blir dradd ned i den endel for tiden, men prøver å holde meg i 1 etasje. Så bra at du fant frem kjolen, og kom deg opp. Jeg kjøpte med ekstra mye sjokolade og sjokoladeegg fra butikken igår. Du skrev jo at man måtte finne noe å glede seg til, så da kjøpte jeg noe å glede meg til 😉

    6. Tenker på dere og føler med dere. Nå havnet våre på Skedsmo i karantene. Gode tanker og litt filleristing. 🤗 🥰

    7. God morgen!

      Godt du tok tak og filleristet 😀 Det må nok til av og til disse tider…. og det er ikke noe morsomt det som skjer rundt Oslo – Viken – nå……

      Lag deg en fin fin dag frodith <3 klem

    8. Godt du fikk fillerista deg selv før du kom ned trappa 😁
      Det er ikke så oppløftende nyheter om dagen syns jeg. Så det er ikke så rart det trengs en runde med filleristing i ny og ne.
      Ha en fin kjoledag😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg