Påfyll av ren og skjær glede!

 

Er det sånn at man kan gå å få seg en dose med ren og skjær glede noe sted?

Ja, spør du meg så er det det! Jeg kjenner en intens boost av en dose med Abba. Den gamle Abba-musikken er ren og skjær lykke. Treffer meg midt i hjernen en eller annen plass, eller kanskje det er hjerte…  Uansett så utløses en hel masse endorfiner og noe nært liknende rus når jeg hører musikken. 

En ting er å ha det på øret når jeg trener. Det gjør at beina vil løpe og hjertet vil danse. Så det er flittig i bruk når jeg trener.

Men i går var jeg altså på Mamma Mia- musikalen! Satt på 3. rad og så ALT! Mimikk, gleden hos de som spiller, scenearbeidere i sving. Det var bare så verdt pengene! En plass langt framme. Musikken er jo Abbas, selv om det ikke er DE som synger og spiller. Melodiene de har laget, klangene, sammensetningene….de lever et eget liv. De gleder uansett hvem som framfører dem! Og skuespillerne og sangerne gjør en kjempejobb de. Vakre stemmer, morsomme kostymer, herlig innlevelse, jeg TROR på dem. Fantastisk rollebesetning i går, ikke alle de “faste” så vi, men det spilte ingen rolle. Jeg så at de ELSKER å spille Mamma Mia! Alle som en! Selv om noen av dem sikkert må ha spilt forestillingen hundrevis av ganger.

 

For en herlig start på helgen!

 

Jeg har LITT skallebank i dag, omtrent som jeg skulle ha vært på fest.. Men det er det jammen verdt. Siste ti minutter sto hele salen og danset sammen med skuespillerne 🙂

 

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg