Ingen sangstemmer akkurat, men hva gjør vel det….?

 

 

 

Har du noen gang hørt tøyrotter synge? Ikke? Jeg skal si deg at det låter egentlig ganske ille. Tøyrottestemmer er både pipende og skviiikende… Men når de går over i SANG er det faktisk nesten ikke til å tåle…. Jeg har vært ganske streng med disse 3 i den “søte” førjulstid, og gitt de forbud mot SANG… Men det hindrer dem jo ikke i å SPILLE ut en liten snutt fra to kjente julesanger.  Og det er liksom HELT greit..

Hvis du lurer på hvorfor jeg har kjørt førjulskalender, men IKKE akter å ha vanlig adventskalender på bloggen, så får du sjekke under dag 1 under her. Der er litt av forklaringen på dette med tegneseriestriper med rottentotter i julemodus.  🙂

 

Ingen sangstemmer akkurat men hva gjør vel det?

 

 

 

Kjenner du igjen de to sangene? Hvilke er det?

 

 

Salt, Pepper og Molte har levert disse fra før. Jeg kaller det bare juuulegåååtter. 

 Her finner du  1. dag med julegååååtter før jul.
Og du kan ta en tur inn  for å se 2. dag med førjuls-gååååtter med verdens kuleste råååååtter, ved å trykke på linken. Og så klart dag 3, som var  “Et lite dykk i julegååååtte-posen”

Og juuuulegååååtter – mandag 
Og rottentottene underholder- tirsdag

Og litt på onsdag også.
Og torsdagens snæææks fra rottentottene og andre fjotter
Fredagens kos finner du HER

 

Og starten på føljetongen:
Pepperkakebaking- En grøsser- Del 1

Pepperkakebaking-En grøsser- Del 2

Pepperkakebaking- En grøsser- Del 3 (Det tilspisser seg… )

Pepperkakebaking- En grøsser- Del 4 – (Stakkars Pepper)

Pepperkakebaking- En grøsser- Del 5 (Det ender som regel godt)

 

Og så BEGYNTE vi med Pepperkakesmaking . Se gjerne den også 🙂
Og Pepperkakesmaking- noen er grådige.

 

 

Lys- mørkets storesøster

 

 

Lyset er på en måte mørkets storesøster. 
Ikke noe eksisterer uten det andre. 
Man kan ikke være søsken som enebarn.
Ingen lys uten mørke. 

Noe lys finner man innendørs. Noe finner man utendørs.
Jeg liker å jakte på spennende fotoer laget av lys. Jeg har tatt fram de jeg synes er mest spennende.

 

 

 

 

 

 

 

 

Hvilket synes du dekker best stikkordet LYS?

 

 

Det er nemlig Utifriluft sitt stikkord til helgeutfordringen 🙂

 

Pepperkakesmaking- Noen er grådige…

 

 

Her fortsetter vi med pepperkakesmaking. Men noen strever litt med å dele…
Hvis du ikke forstår dette lille tegneseriekonseptet under, så må du trykke på linken for dag 1 under her. Der står forklaringen på hvorfor jeg er i julemodus, og har laget tegneserie-striper med Salt, Pepper og Molte 🙂 

 

Pepperkake-smaking- Noen er grådige…

 

 

 

Salt, Pepper og Molte har levert disse fra før. Jeg kaller det bare juuulegåååtter. 

 Her finner du  1. dag med julegååååtter før jul.
Og du kan ta en tur inn  for å se 2. dag med førjuls-gååååtter med verdens kuleste råååååtter, ved å trykke på linken. Og så klart dag 3, som var  “Et lite dykk i julegååååtte-posen”

Og juuuulegååååtter – mandag 
Og rottentottene underholder- tirsdag

Og litt på onsdag også.
Og torsdagens snæææks fra rottentottene og andre fjotter
Fredagens kos finner du HER

 

Og starten på føljetongen:
Pepperkakebaking- En grøsser- Del 1

Pepperkakebaking-En grøsser- Del 2

Pepperkakebaking- En grøsser- Del 3 (Det tilspisser seg… )

Pepperkakebaking- En grøsser- Del 4 – (Stakkars Pepper)

Pepperkakebaking- En grøsser- Del 5 (Det ender som regel godt)

 

Og så BEGYNTE vi med Pepperkakesmaking i går. Se gjerne den også 🙂

 

 

En liten gledesdans på kjole-fredagen!

 

I dag har vært en særdeles fin fredag!

Nummer 1: Det har vært fredag! Bare det er jo en god nok grunn til å danse. Og jeg hadde kjole ja! 🙂
Nummer 2: Jeg har fått gjort unna litt på jobb, og er fornøyd med meg selv. 
Nummer 3: Jeg har møtt Mammaen til Lille Supermann, og vi har kosa oss skikkelig på Munch-museet sin kafe!

 

 

 

Og helt til slutt på dagen her fikk jeg svar på CT og MR som ble tatt av hodet pga hodepinen som har vært lenge. Ingenting å se på bildene av verken skader eller sykdom. DET er deilig å vite på en fredag det!!

Nå skal jeg fortsette med øyeleger og hodepinesenteret tenker jeg. For å finne ut av dette 🙂 Men godt at det farligste er utelukket 🙂

Nå kan jeg VIRKELIG danse! 

 

 

Pepperkake-smaking- Snakk om førjulstid

 

 

Siden førjulsgrøsseren, min lille føljetong, endte ganske så bra, så er det nå klart for smaking av pepperkaker. Hvis du ikke forstår dette lille konseptet, så må du trykke på linken for dag 1 under her. Der står forklaringen på hvorfor jeg er i julemodus, og har laget tegneserie-striper med Salt, Pepper og Molte 🙂

 

Pepperkake-smaking- Snakk om førjulstid

 

 

 

Salt, Pepper og Molte har levert disse fra før. Jeg kaller det bare juuulegåååtter. 

 Her finner du  1. dag med julegååååtter før jul.
Og du kan ta en tur inn  for å se 2. dag med førjuls-gååååtter med verdens kuleste råååååtter, ved å trykke på linken. Og så klart dag 3, som var  “Et lite dykk i julegååååtte-posen”

Og juuuulegååååtter – mandag 
Og rottentottene underholder- tirsdag

Og litt på onsdag også.
Og torsdagens snæææks fra rottentottene og andre fjotter
Fredagens kos finner du HER

 

Og starten på føljetongen:
Pepperkakebaking- En grøsser- Del 1

Pepperkakebaking-En grøsser- Del 2

Pepperkakebaking- En grøsser- Del 3 (Det tilspisser seg… )

Pepperkakebaking- En grøsser- Del 4 – (Stakkars Pepper)

Pepperkakebaking- En grøsser- Del 5 (Det ender som regel godt)

 

 

 

 

 

 

Farger i natten

I mørke er alle katter grå..
Det sies i alle fall så…

 

En ting som er sikkert er at når mørket sluker oss, som jo helt bokstavelig skjer om høsten og vinteren, så er det viktig med litt farger rundt seg.  Det lyser opp litt. Når det gjelder litt mer overført betydning, altså at mørket eller det litt tunge i oss overtar litt for en periode, da er det jo OGSÅ viktig å dra fram den mentale malerpenselen og spre om seg med litt farger. For å trekke seg opp av det grumsete grå.

For meg så hjelper det å omgi seg med litt farger fysisk også. Jeg blir gladere av det. På klær eller i interiør… Det hjelper uansett.

 

 

Jeg er jo fremdeles delvis sykmeldt. Gikk tidlig fra jobb i dag, og gikk innom en garnbutikk og kjøpte garn for å hekle litt mer.
Det er BÅDE svart OG farger. Det tror jeg blir veldig fint. Sterke farger på svart. Farger i natten.

 

 

Denne gangen sier jeg ikke noe om hva jeg lager. Men vil sikkert vise noe etter hvert 🙂

Tok meg en kafetur også før jeg kom meg inn døra hjemme.

 

 

 

Har du forresten fått med deg dagens “episode” i min lille føljetong? Ikke? Den finner du her:

Pepperkakebaking- En grøsser- Del 5

 

Pepperkakebaking- En grøsser- del 5 (Det ender som regel godt)

 

En førjulsføljetong må jo ha en hyggelig slutt. Og siden jeg startet dette tegneserieprosjektet med småttiser på jobben, så kunne jo ikke Pepper bli stekt levende i ovnen. Gode venner kan tøyse litt, men man må være grei når man ser at noen blir virkelig redd for å bli bakt.

Jeg synes virkelig du bør ta deg tid til å lese den lille føljetongen min. Nå er det snart julemåneden. Pepper, Salt og Molte har vært i sving lenge… Og du er en av de heldig utvalgte som får del i deres verden. Tenk på det du!! Du burde virkelig føle deg beæret. 😉

For de som kjenner Salt og Pepper og Molte er ikke jula og baking like morsomt alltid…Spesielt ikke for Pepper (under), men det ender som regel bra 😀

 

 

Her under finner du del 5, og nederst finner du “opptakten” til det store dramaet. Og midt i mellom der, finner du noen andre seriestriper brukt med elevene.

 

Pepperkakebaking- En grøsser. Del 5

 

 

 

Salt, Pepper og Molte har levert disse fra før. Jeg kaller det bare juuulegåååtter. 

 Her finner du  1. dag med julegååååtter før jul.
Og du kan ta en tur inn  for å se 2. dag med førjuls-gååååtter med verdens kuleste råååååtter, ved å trykke på linken. Og så klart dag 3, som var  “Et lite dykk i julegååååtte-posen”

Og juuuulegååååtter – mandag 
Og rottentottene underholder- tirsdag

Og litt på onsdag også.
Og torsdagens snæææks fra rottentottene og andre fjotter
Fredagens kos finner du HER

 

Og starten på føljetongen:
Pepperkakebaking- En grøsser- Del 1

Pepperkakebaking-En grøsser- Del 2

Pepperkakebaking- En grøsser- Del 3 (Det tilspisser seg… )

Pepperkakebaking- En grøsser- Del 4 – (Stakkars Pepper)

 

 

 

 

 

 

Pepperkakebaking- En grøsser- Del 4 (stakkars Pepper)

 

Jeg synes virkelig du bør ta deg tid til å lese den lille føljetongen min. Nå er det snart julemåneden. Pepper, Salt og Molte har vært i sving lenge… Og du er en av de heldig utvalgte som får del i deres verden. Tenk på det du!! Du burde virkelig føle deg beæret. 😀

For de som kjenner Salt og Pepper og Molte er ikke jula og baking like morsomt alltid…Spesielt ikke for Pepper (under)

 

 

Her under finner du del 4, og nederst finner du “opptakten” til det store dramaet. Og midt i mellom der, finner du noen andre seriestriper brukt med elevene.

 

Pepperkakebaking- En grøsser. Del 4

 

 

 

Salt, Pepper og Molte har levert disse fra før. Jeg kaller det bare juuulegåååtter. 

 Her finner du  1. dag med julegååååtter før jul.
Og du kan ta en tur inn  for å se 2. dag med førjuls-gååååtter med verdens kuleste råååååtter, ved å trykke på linken. Og så klart dag 3, som var  “Et lite dykk i julegååååtte-posen”

Og juuuulegååååtter – mandag 
Og rottentottene underholder- tirsdag

Og litt på onsdag også.
Og torsdagens snæææks fra rottentottene og andre fjotter
Fredagens kos finner du HER

 

Og starten på føljetongen:
Pepperkakebaking- En grøsser- Del 1

Pepperkakebaking-En grøsser- Del 2

Pepperkakebaking- En grøsser- Del 3 (Det tilspisser seg… )

 

 

Har du fortsatt samme syn på Pepperkakebaking som tidligere, etter å ha lest min føljetong? Har du???!

 

 

 

Pepperkakebaking- En grøsser- del 3 (det tilspisser seg..)

 

For de som kjenner Salt og Pepper og Molte er ikke jula og baking like morsomt alltid…Spesielt ikke for Pepper (under)

 

 

 

Bildet over illustrerer at her er en liten “føljetong”. Som du vet er det jo litt julesnææækks her på bloggen for tida. Juuuulegååååtter. Vel, det er ingen julegååååtter, om pepperkakene mangler? Men denne bakingen er ikke helt vanlig, som du vil se etter hvert.. Det er så og si en liten grøsser…. Følg med noen dager på rad her, så får du se hva som utspiller seg (ungene på jobben synes det var SKIKKELIG gøy 😀 )

 

Pepperkakebaking- En grøsser. Del 3 

 

 

 

Salt, Pepper og Molte har levert disse fra før. Jeg kaller det bare juuulegåååtter. 

 Her finner du  1. dag med julegååååtter før jul.
Og du kan ta en tur inn  for å se 2. dag med førjuls-gååååtter med verdens kuleste råååååtter, ved å trykke på linken. Og så klart dag 3, som var  “Et lite dykk i julegååååtte-posen”

Og juuuulegååååtter – mandag 
Og rottentottene underholder- tirsdag

Og litt på onsdag også.
Og torsdagens snæææks fra rottentottene og andre fjotter
Fredagens kos finner du HER

 

Og starten på føljetongen:
Pepperkakebaking- En grøsser- Del 1

Pepperkakebaking-En grøsser- Del 2

 

 

Ville DU likt å være Pepper, i disse pepperkake-bakende tider kanskje???

 

 

Om å være sin egen lykkes smed..

 

Jeg vet jeg snakker mye om det: Å styre sin egen lykke. Være sin egen lykkes smed.

Av og til får man verden litt i hodet, så det smeller. Og det blir all verdens Donald-kuler og skallebanken fra helvete.

 

 

Det skjer oss alle innimellom. Så klart det er vondt. Av og til snakker jeg også om å glede seg over de små ting. Det er der lykken er. Man trenger ikke nødvendigvis de store karusellturene for å kjenne på lykkefølelsen.

 

 

Jeg mener egentlig at dette henger sammen: Å forme sin egen hverdag, så godt man kan. Styre lykkeopplevelsene. Og kjenne etter når små ting rusler forbi. Oppleve dem.

 

 

Nå er ting landet litt på jobb, for en liten stund. Jeg satser på at hodet er sånn noenlunde noen dager i alle fall. Derfor har jeg laget meg noen små avtaler i uken som kommer. Små opplevelser som gir MEG stor lykke:

  • Jeg skal møte Mammaen til Lille Supermann på fredag ♥️
  • Jeg skal møte niesen min på lørdag. Lille -niesen min som er over 30 år. Lenge siden jeg har truffet henne. Det blir kjempekoselig ♥️
  • Jeg skal til frisøren og klippe tuppene, og farge brynene

 

En liten lykkeuke 🙂