Var så heldig å bli invitert med Anna-Lena på en overnatting på hytta. Er det noe jeg trengte nå så var det det. Hytteliv, stillhet, gåturer, peiskos, god mat og skravling med Anna-Lena, det kaller jeg lading av batterier 😄
Jeg er glad i å fotografere, og har nok mange yndlingsmotiv egentlig.
Jeg liker å ta bilder av dyr, hvis jeg klarer å få noen blinkskudd. Det gjelder å sitte stille og lure på dem lenge nok for å få knipset “godsakene”. Jeg liker å ta bilder av skygger. Jeg liker å ta bilder av vann, og blomster og mennesker og…. Men mest av alt liker jeg å ta bilder fra rare vinkler, eller å ta bilder av folk som ikke vet om det. Det er ikke innafor, men hvis man anonymiserer dem er det innafor likevel har jeg skjønt. Ryggen til, kappe hoder osv. Det som er viktig for meg er å få til en stemning.
Jeg tar meg den frihet i disse helgeutfordringene til Margrethe å legge ut flere innlegg. Det er veldig koselig at hun finner på små stikkord som vi skal tolke, hver helg. Og da er det i mine øyne koselig både for henne og meg selv å gjøre litt MER ut av det 🙂
Her kommer første lille bidrag til helgens stikkord YNDLINGSMOTIV. Bildene er tatt for mange år siden. De går vel i kategorien snikfoto 😀
Legg merke til “Salt”…. (tøyrotten) Helt tilfeldig
Greia er nemlig at jeg er sykmeldt. Har jo hatt gradert sykmelding en stund. Fungerer dårlig. Jeg er like stressa, om ikke verre, for alt jeg må få gjort på enda kortere tid. Hodepinen har vært like ille. Og på onsdag sa det stopp. Tårene rant. Hadde fått problemer med en arm i tillegg, og det passer dårlig når man jobber med tegnspråk. Jeg hadde legetime uansett, og avgjørelsen fra legen var klar:
Jeg har fått streng beskjed om å slappe av HELT av over en uke. Og deretter 50 %. Sjefen min var like streng. “Nå skal du IKKE tenke jobb!” Ja-ja… lett for DEM å si 😀 Det er jo det som er hovedproblemet mitt… at jeg ikke klarer å styre de h..sikes tankene.
Vel, jeg har ikke vært så verst flink de siste dagene. Jeg slapper SKIKKELIG av. Når man får så klar beskjed, for ikke å ta vare på seg selv skikkelig, så hører man etter 😀
Under dyna og ute på korte turer for å få luft og bevegelse trenger man ikke staskjolene. Her går det i pysj og ullsokker for det meste.
Jeg er ikke så veldig julete av meg… Du trur kanskje jeg JUGER, siden jeg har drevet med førjulskalender og greier i halve november 😀 Men.. altså.. Jeg gjør ikke så mye ut av jula, bortsett fra å feire bittelitt på julaften da. Kan godt gjøre noe julegreier på bloggen, men pynting, baking og alt det der…not so much..
Vi spiser ofte indisk 1. juledag, Hr Frodith og jeg 😀 Spiser det jeg LIKER å spise. Ikke det man i følge høytiden SKAL spise.. Mulig jeg blir litt lei alle forventningene og MÅ-greiene…
Men i dag var jeg på kafe. Og ikke mindre enn to ganger… (Trente først..)
Og den andre gangen gikk jeg på stamkafeen, Cultivate, og spiste julebrus og pepperkake-cookie, mens jeg heklet litt.
De hadde pyntet litt der også. Ikke sånn overdrevet. Men bittelitt.
Ble jo nesten i litt julemodus.. Bittelitt påvirket altså…Mest av brusen og cookien 🙂
Siste dag i min lille førjulskalender, juuuulegåååttter, tegneseriestripe-konsept. Kjært barn – mange navn, ikke sant? Jeg tar de siste seriestripene sammen. For nå regner jeg med at noen andre tar over julesnakket framover 😀
Hvis du lurer på hvorfor jeg har kjørt førjulskalender, men IKKE akter å ha vanlig adventskalender på bloggen, så får du sjekke under dag 1 under her. Der er litt av forklaringen på dette med tegneseriestriper med rottentotter i julemodus. 🙂
Salt, Pepper og Molte har levert disse fra før. Jeg kaller det bare juuulegåååtter.
Du lurer kanskje på det? Særlig hvis du er som jeg var i mange år. En slappfisk som tenkte at jeg har det jo så deilig som det er .. Hvorfor slite og svette, få vondt i både kropp og lunger? Kan umulig være sunt liksom….
Møtte niesen min tidlig formiddag. Mye latter og kos. Lenge siden vi har sett hverandre, og selv om vi ikke rakk så mange timene var det superkoselig. Hun er nesten 30 år yngre enn meg, men det spiller ingen rolle. Og det har det aldri gjort.
Etterpå var det strake veien opp gata til frisøren. Det ble det også mye latter. Har fast frisør, Juliette, hos På Håret. Hun har vært frisør så lenge for meg at vi vet en del om hverandre etter hvert. Det er ganske så hyggelig synes jeg. Liker å få den kontakten med folk. I dag lo vi ganske mye, både av de 2 frisyrene jeg har 😀 En under, og en over. (du som vet at jeg har hatt “undercut” som vokser ut skjønner hva jeg snakker om). Og hun fortalte meg om en hun kjenner som var blitt HAVFRUE 😀 Jeg skjønte INGENTING! Men ble forklart at det er faktisk et yrke man kan ha 😀 Jeg lo skikkelig mye. Og hun ble ganske fnisete hun også. Men det kan man altså tjene penger på. Jeg har vært inne og googlet litt, og kikket på Instagram. Hm…mulig jeg burde skifte jobb 😉
Jeg ble seende omtrent ut som dette…IGJEN. Men mulig jeg skal gjøre noe litt “spenstig” igjen, når det får vokst ut litt. Vi har en plan, Juliette og jeg 🙂
Nå er det tid for sjokolade, og en god dose hekling.
Har du noen gang hørt tøyrotter synge? Ikke? Jeg skal si deg at det låter egentlig ganske ille. Tøyrottestemmer er både pipende og skviiikende… Men når de går over i SANG er det faktisk nesten ikke til å tåle…. Jeg har vært ganske streng med disse 3 i den “søte” førjulstid, og gitt de forbud mot SANG… Men det hindrer dem jo ikke i å SPILLE ut en liten snutt fra to kjente julesanger. Og det er liksom HELT greit..
Hvis du lurer på hvorfor jeg har kjørt førjulskalender, men IKKE akter å ha vanlig adventskalender på bloggen, så får du sjekke under dag 1 under her. Der er litt av forklaringen på dette med tegneseriestriper med rottentotter i julemodus. 🙂
Ingen sangstemmer akkurat men hva gjør vel det?
Kjenner du igjen de to sangene? Hvilke er det?
Salt, Pepper og Molte har levert disse fra før. Jeg kaller det bare juuulegåååtter.
Noe lys finner man innendørs. Noe finner man utendørs. Jeg liker å jakte på spennende fotoer laget av lys. Jeg har tatt fram de jeg synes er mest spennende.
Hvilket synes du dekker best stikkordet LYS?
Det er nemlig Utifriluft sitt stikkord til helgeutfordringen 🙂