Piffen gikk litt ut her..

 

Piffen gikk litt ut av meg.. 
Jeg er faktisk litt lei meg i dag. Litt oppgitt. Litt liten lyst å gjøre noe som helst. 

Det siste året…de siste månedene…jeg har liksom hatt mengder med energi. 
Selv om Coronaviruset løp spinnvill der ute i Oslo by, så var jeg full av pågangsmot. Full av energi. Full av optimisme og positiv holdning. Superflink med “lommelykta” for å finne gleden i de små, fine, nære ting. Det har gjeldt å bare holde ut, med strenge regler og “annerledes-livet” her i hovedstaden. For her er det ganske jevnt mye smitte nesten hele tida… Og jeg har holdt ut jeg. Med et smil på leppene… for det finnes da masse å glede seg over!

 

 

I går dro jeg til søsters. Skulle kose meg og greier. Jeg var ikke før kommet meg inn dørene omtrent hos henne, før “krigstypene” på nett og på tv hamret over skjermen. Nå skulle det stenges HELT, både her og der. Og jeg skjønte jo så klart hvorfor. Og søsters bodde i “verstingelandet”.  Vi holdt oss inne hele gårsdagen, og jeg snek meg “som en flyktning” over grensen i dag tidlig, for å komme meg hjem. 

 

Her sitter jeg. Ganske så utslått. Natten ble kort. Mye tanker. Litt redd, litt oppgitt, litt TOM. Ganske sliten. Og faktisk litt LEI MEG. 

 

Det snur nok fort igjen. Det pleier å gjøre det. Jeg er en mester i “å snu”. Men akkurat i dag så lar jeg meg rett og slett få lov å “sutre” litt. Få lov synes at dette er noe jævla “dritt”: – å gå sånn rundt å være konstant småredd for bittelitt snørr i nesa eller en sår hals… Så får jeg heller skjerpe meg en annen dag..

 

 

31 kommentarer
    1. ❤ Det er lov og sunt å kjenne litt på frustrasjon og frykt ❤
      Nå får vi bare håpe at det blir en orden på ting snart, med vaksiner og det hele.
      God klem til deg ❤

    2. føler virkelig med dere der på Østlandet,jeg bor jo så skjermet her inne i fjorden att jeg knapt tenker over det,men ble jo påminnet hva som er ute og går når vi tok turen til Et svært kjøpsenter på Moa ,det var overaskende fult der ,dei fleste var flinke og noen få såg ikke ut til å bry seg ,sånn sett var det godt å komme hjem her vi bare er 6 hustander :=)men en kan ikke gi opp for det må snart snu ,vi må tviholde på det håpet ,kanskje du og mannen din kunne gått en koslig tur sammen ute i marka :=) for dere har vel lov til det ?

      1. Nei, av og til er det en stor fordel å bo ute på landet 🙂 Joda, man har lov å gå i marka. MEN…den ligger jo langt unna sentrum. Så da må man jo med trikk eller bane eller begge deler. Og DET skal vi jo IKKE bruke 😮 Så det blir nok turer i sentrum for min del… Kan jo håpe det varer kort denne gangen. At de får BUKT MED de drittviruset som har kommet nå…

    3. Ja det skjønner jeg godt.. dere fikk dere en på trynet skikkelig. Hoff.. føler virkelig med dere. Tenker også på sønnen og familien,, er vel ikke lenge før det stenges ned nord om Oslo også. Klem <3

      1. Nå har det vært nok tryning for en stund synes jeg 😛 Her er det bare å belage seg på all undervisning hjemme fra senga igjen. Ser dårlig og ryggen verker når jeg må jobbe sånn…Ja, spørs om det ikke er full stenging over alt snart 😮 Skal prøve å få gått en tur i dag. Det er lov i alle fall 🙂 Klem

    4. Ikke noe hyggelig med alt dette “styret”men godt du er flink til å komme i/være i godt humør sånn stort sett… må ha lov til å kjenne litt på oppgittheten også.. Rakk bare å stikke raskt innom med en liten kommentar..fikk besøk av eldstesønn som har spist og sett film her 🙂 Klem og fin dag i morgen til deg <3

      1. Nei, veldig lite hyggelig nå. Det viktigste for meg er faktisk om jeg klarer å gjøre en god jobb hjemmefra. Og det føler jeg IKKE jeg klarer, men får gjøre så godt jeg kan. Har jo hatt mye hjemmekontor siden oktober, men nå er det hele uka som gjelder 😛 Men i dag er det søndag, og jeg får kose meg så godt jeg kan enn så lenge 🙂 God klem <3

    5. Jeg skjønner deg godt, for dette er ikke noe særlig. Syntes ting er veldig tungt nå, bare fra de ene minuttet til det andre. Veldig godt at skapene er fulle, og jeg ikke trenger å gå ut på en stund hvis jeg ikke vil. Bamseklem fra meg til deg 🥰

      1. Ja, jeg også. Og kjente litt på den “redselen” igjen, jeg hadde i starten av dette i mars. OG kjenner jobben blir MAKS tung igjen.. Alt skal skje i senga, undervisning, møter, alt… Men i dag er det søndag, jeg skal prøve å ha en fin dag uten for mye KRAV midt i all galskapen i tillegg 😛 Klemmer tilbake <3

    6. Du fikk da truffet din søster før nedstegningen. Bra du dro i tide for å treffe henne selv om turen ikke ble det dere hadde tenkt. Jeg tenkte på deg da jeg leste gårsdagens blogg.

      1. Nei, den turen ble ikke som planlagt. Bare hjemme hos henne, med nesa i Nyhetskanalen og stort sett snakk om det som skjedde. Nå er jeg hjemme igjen, og skal prøve å få meg en tur i dag. Lufte snuten og hjernen litt 🙂

    7. Helt lov å føle det sånn. Jeg har også klart meg bra når det kommer til humøret. Men den meldinga i går, var ikke gøy. Jeg kan ikke dra hjem til mine en gang nå, for de er i det forbudte området. Uff, jeg har begynt å hate den koronaen og det kommer jeg vel til å gjøre mer og mer. Vi vil ha tilbake livene våre. Jeg synes det går greit her hjemme, helt til vi skrur på nyhetene, da går piffen ut av meg også. Klem til deg og god helg likevel.

      1. Ja, hvis man klarer å glemme det litt er det bra.. Jeg også kjenner det murrer i magen så fort nyhetene kjører i gang… Trengte liksom ikke dette nå, etter den lange perioden med høye tall. Så var det liksom EN dag med litt synkende tall og følelse av at dette blir bra…før det “smalt” igjen… Klemmer <3

      1. Drittkjipt!! Er så lei av å bo i Oslo nå atte… Det er jo stengt ned nesten hele tida her. Og nå så jeg for meg litt “åpning” etter synkende tall… Vel…det blir visst i april, mai en gang muligens… 😛 Klemmer <3

    8. Jeg tror du har en helt normal reaksjon på den siste utviklingen. Det er nok nå! Men det eneste å gjøre er å fortsette å være nøye på det helt enkle smittevernet, som alle kan etterfølge. Det at noen ikke gjør det, utsetter resten for direkte fare. Det er stusselig å tenke på.
      Godt mot!

      1. Ja, vi får bare holde ut, det er ikke annet valg… Skal ut å lufte snuten litt etterpå. Det trengs. Få kjøpt det som trengs, og kanskje ta litt bilder. Det kan bli bra 🙂

    9. Ja dette er kjipt. Selv om vi er forsiktige og tar våre forhåndsregler, spriter og vasker hender, bruker munnbind ig unngår klemming og nesten ikke ser andre – så sprer «dritten» seg likevel. Vi har lov å være litt lei, men vi må ikke gi opp! Vi skal vinne Iver dette viruset! Vi går gjøre det beste vi kan ut av situasjonen. Sammen er vi sterke og vi skal vise viruset at vi ikke gir opp så lett. Luftklemmer <3

      1. Så koselig å se deg Grete <3 Ja, jeg har vært skikkelig flink hele veien jeg, fulgt alle regler. Og det skal jeg fortsette med. Jeg skjønner det ikke er noe poeng å tenke at det blir noe VANLIG på en stund i alle fall… Klemmer <3

    10. Nye tider, nå kan vi få en smak på hvordan man har hatt det i mange byer f.eks Madrid i lang tid. Så ille er det ikke enda men det kan fort bli det. Folk kommer ikke på jobb, er jo mange som jobber i andre kommuner. Men man kan gå på butikken og det er ingen grunn til hamstring. Husker da Norge stengte 12 mars 2020 da var det panikk på kiwi men slikt lærer man av nå. Men alt blir bra til slutt men det tar bare litt tid. Ha en fin kveld.

      1. Har ikke sett noen voldsom hamstring enda i alle fall 🙂 Ja, en gang langt der i framtiden, blir det vel kanskje LITT mer vanlig i alle fall.. Ha en fin søndag Helge 🙂

    11. Skjønner deg godt. Men jeg vet at du ikke vil henge lenge med nebbet! I mars/april i fjor ble jeg jo nokså engstelig og deppa. Permittert fra jobben og temnelig isolert.Da var jeg så glad for kontakten med deg!!Er jo fortsatt det, men da var du min “sosiale redningsplanke”. Du var den eneste jeg traff ” live” gjennom flere uker Vi står han av nå også! Det er ikke moro, men jeg snur fortere på flisa nå. Suget i magen og klumpen i halsen kommer innimellom, men jeg leter etter lyspunktene, og finner dem stort sett! Vi er priviligerte tross alt ,men det er lov å kjenne på at dette ikke akkurat føles som “Vår Beste Tid” Klem!❤

      1. Ja, skal nok holde ut denne gangen også. Men nå blir det fullt hjemmekontor for meg igjen, og det er veldig tungt for kroppen, øynene, hodet. Men kan jo håpe det ikke trengs så lenge… Jeg skal gå meg en liten tur i dag også. Må få luft til hjernen, og se at folk FINNES der ute 🙂 Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg