Pippi Langstrømpe i kulda…

 

Det er skikkelig kaldt i byen nå. Oslo varter opp med minus 8. DET er uvanlig til her å være. Når det i tillegg står at det “føles” som minus 12, da vet du at det er kaldt i Oslo. Greia her er nemlig at ca minus 10 i Oslo er som minus 30 nordpå. Jeg lover deg! Jeg har bodd begge steder. 

 

 

Så jeg har lag på lag i disse dager. 
Tjukk strikka-kjole inne, og enda mer tjukt når jeg går ut. Ull. Lange pippi-strømper og anorakk og lue på toppen.. Tjolahopp…

Jeg liker striper i glade farger. Og i garnet PUS som er en ullblanding er jeg både varm, kløfri og fin. 

Før jul tenkte jeg at det var en til som skulle få kose seg med PUS og striper. Strikket helt fram til lille julaften, men ble ikke ferdig. Og jeg tenkte det var greit å få noen gaver ETTER jul også…Så nå får søsters en gave på nyåret. Jeg sendte bilde til henne i dag, og hun synes den var fin 🙂 

 

 

En del av de samme fargene som jeg har i min, men denne til søsters er uten oransje, og uten hette. 
Gøy å strikke. Og gøy å strikke til noen andre, og se hvor fine de blir 🙂 

 

 

 

#strikking #håndarbeid #genser

11 kommentarer
    1. Må kle på seg når det er kaldt. Julegaver etter jula er absolutt lurt :), har prøvd ut det flere ganger. I år kom det bort en pose med gaver, fant den igjen i går…. Genseren var fin og frisk og du var feiende flott :).

    2. Er veldig kaldt her også, det er 7-8 minus noe som er UTROLIG sjeldent her. Men fint at det er sol om dagen da 🙂 Koselig gave til din søster, du er flink

    3. ja da er det kaldt som vi hadde det i går ,da drar jeg på termodressen :=) du kler dine lag på lag ,ikke alle kan kle seg slik men du kan og fin blir du :=) det var genseren til din søster også

    4. Da er det kaldt i Oslo, og med den råe kalde trekket fra fjorden blir det ekstra ille! Her er det -19 grader nå, men her er lufta tørr. Flotte farger som lyser opp, og koselig at søsteren din fikk nesten maken. <3 Garnet Pus har jeg ikke hørt om før, men kombinasjonen av ull og kløfri høres interessant ut. 🙂 Her har jeg kun pus på fanget, og hun varmer også og er kløfri, hihi. 😉

    5. Oi, da er det kaldt i Oslo, ja! Heldig at du er så flink til å strikke Pippi-fine gensere! 😉 Oransje med litt gult og svart er superlekkert til deg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg