Problemløsning

Noen problemer….

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Livet består av litt av hvert. 
Ingen mennesker går gjennom livet helt sorgløse. Ikke en gang jeg… Jeg kan kanskje virke sånn innimellom, siden jeg maser i vei om glede og lykke på bloggen her som om jeg skulle få betalt for det. Men nei da…  Ikke får jeg betalt for det OG det dukker opp litt “sand i maskineriet” her også.. Det skal jeg love deg!

 

Så det handler jo ikke egentlig om at man ungår problemer. Det handler mer om hvordan fokus man lar de få. Jeg lar mine få lite fokus. Så fort jeg skjønner at de har tatt litt for mye plass så prøver jeg å gjøre noe med det. Putte dem der de hører hjemme. Noen ting må man LØSE, andre ting kan man faktisk bare le av… Eller klippe de i fillebiter 😉

Bruker du for mye tid på tullete problemer og bekymringer?

 

 

 

21 kommentarer
    1. Prøver å ikke bruke mye tid på det, men enkelte ting sliter jeg med å klippe og kaste. Oftest klarer jeg det med “vanlige” problemer. 😉 God lørdagskveld! Klem <3

      1. Ja, det er de “vanlige” problemene jeg tenker på. Tenk hvor mye bortkastet tid og fokus på ting som egentlig bare er TULL. Selvfølgelig er det noen større greier som man må ta tak i på andre måter 🙂

      1. He-he, ja men det er ikke alltid så lett som på tegningen. Men poenget mitt er at i alle fall jeg bruker for mye tid innimellom på å ha fokus på ting som ikke fortjener å få det fokuset. Og hvis jeg endrer fokuset litt så er det bagatellproblemene bortevekk. NÅr man ser ting i den store sammenhengen, så er mye vi går og surrer med bare “blåbær” og burde vært kastet ut døra for lengst…

    2. Super anbefaling du kommer med der! 👌 Jeg jobber med saken, men jammen ikke alltid like lett. Innvilger meg noen hyggelige ting innimellom, så fokuset blir på noe annet, og det hjelper. 👍 Ønsker deg en koselig og bekymringsfri dag! 🥰

    3. Jeg har heldigvis galgenhumor, så jeg kan le også av mine egne utfordringer . Prøver å se muligheter i stedet for problemer, men ikke alltid like greit. Men jeg jobber hardt med saken.

      1. Ja, og LE litt hjelper på. Noe er jo bare latterlig, og trenger å bli ledd av 😀 Jeg også jobber med saken. Og på tulleproblemer pleier jeg å klare bra å få det feid ut døra 🙂

    4. God morgen……….Fokuset må være på rett sted..!
      Vi har alle vårt som Mette skriver…Men det handler om hva vi “mater”
      Klem……..

    5. jeg har nok brukt mye tid på mange ting i ivet mitt,særlig om andre minner meg på slike ting til stadighet,men om ingen minner meg på ting så greier jeg å legge vekk fokuset og se fremover her og nå

      1. Det høres bra ut. Ja, hvis andre skal gå å minne en på ting som man er ferdig med så blir det slitsomt. Bra du klarer selv å legge det vekk 🙂

    6. Flott innlegg – Det å le av ting gjør jeg faktisk mye. Det er så gale at man bare må le av det rett og slett. Eller prøve å se på de som skaper problemer som klovner med stor klovnenese på. Og så tenker jeg det er viktig å dele problemene med noen og få hjelp til å sortere om det blir for mye for en selv å takle. Lag deg en fin dag 🙂

      1. Ja, det å se på folk med klovneneser burde hjelpe 😀 He-he. Noen prøver jo å se folk NAKNE også, for å le av sitasjoner i stedet for å bli “redd”. Ja, større ting bør man dele, få litt hjelp med, av venner eller profesjonelle. Men det er “tulleproblemene” vi henger oss opp i jeg vil “til livs” i mitt eget liv. Bortkastet tid, når man ser ting i sammenheng. Hva som er viktig her i livet. Har hatt en super dag, håper du også <3

        1. Ja tulleproblemer må bort! Kan ikke bruke krefter på de nei 🙂 Å se folk nakne/sårbare har jeg ikke prøvd, det var et godt råd 🙂 Dagen har vært veldig fin her også 🙂 Nyt kvelden videre 🙂

    7. God morgen !!

      Klippe de i fillebiter! Så flott! Det er det å ikke gi problemene mat…. 🙂 Vi har alle vårt… men det spørs hvor fokuset skal være 🙂

      Lag deg en fin fin lørdag gode du 🙂 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg