Rare 70-tallet..

 

 

Rart det ble folk av oss som vokste opp på 70- tallet… Med daglige doser Pompel og Pilt på tv, psykedelisk tapet på veggene og foreldre dampende på sigaretter rundt middagsbordet.. Og ikke nok med det, når det skulle pyntes på barnerommene er dette over her typen bilder som ble valgt 😀 Helt utrolig! 😀 Tror aldri jeg har sett før i dag hva som var på bildet..

Ukens økt i huset på landet er over. Masse gamle minner som kom til overflaten.

Rundet av med en koselig tur til mamsen på sykehjemmet 🙂

 

#barndom #oppvekst

24 kommentarer
    1. Politikerne kjører løpet. Da de bestemte seg for røykeloven i 2004, gikk det ikke mange timene før folket var omvendt. Folk er lydige. De gjør hva herrene deres sier at de skal gjøre. Sånn sett er de flinke. En godbit fra meg!

        1. Røykeloven gjorde meg klar over hvilke manipulerende krefter regjeringen har. Når man ser hvilken maktposisjon Helsedirektoratet har fått i NAV, var det kanskje ikke så lurt. Det er jo de som driver hele institusjonen bak kulissene. De festet grepet med røykeloven, som kom NAV i samarbeiid med daværende Helseminister, etterfulgt av antirøykekampanjer og sunnhetspropaganda i alle medier om hva du skal spise, ikke skal spise, og femten år senere er Norge et helseregime. Og ikke på en god måte.

    2. Nå måtte jeg kikke en gang til på bildet..Hehe, ja, det var litt andre tider. Ingen røyking hos oss heldigvis. Men mange skumle eventyr, som jeg også fortalte mine unger, men kan ikke tenke meg å fortelle det til barnebarna nå 🙄😉

      1. Og ikke bare en som røyker, men det skal vel forestille et barn som røyker utifra det jeg kan se..Barnebarna burde få se Pompel go Pilt 😀 Hi-hi

      1. Ja, det var virkelig litt av en tid vi vokste opp i 😀 Røykende barn på bilder og røykende fedre i bilen og null sikkerhetsbelter nei 😀

    3. Jeg var redd Pompel og Pilt, men foreldrene mine røykte heldigvis ikke. Ellers har jeg gode minner fra Lekestue på barne-TV. Artig å mimre litt! Flink du er til å stå på med ryddingen, – blir sikkert godt å bli ferdig. ❤️

      1. Ja, vi holder på HVER helg nå.. Skikkelig krevende helger, akkurat hjemme nå. Godt jeg får lekt meg med photoshoot noen av dagene innimellom 😀 Nå kommer jeg og inviterer deg i blogg-gruppa 🙂

    4. likte pompel og pilt eg :=) røykte gjorde mine foreldre både rundt middagsbordet og i bilen,og eg spøy ,hver gang vi kjørte søndagstur.Et slikt bilde hadde eg og,men ikke av en som røykte :=) mye som var annerledes før ja

      1. Ja, røykte i bilen hos meg også,og jeg spøy også hver gang 😀 Nei, jeg husker bildet, men har aldri tenkt på at det var et barn som røykte på det 😮

    5. Jeg husker typen bilde, men hadde det ikke selv. Husker jeg var litt redd Pompel og Pilt da jeg var barn. Ordentlig skumle.

      Jeg husker også at de røykte på TV, under debatt og underholdningsprogram 🥺

    6. Husker dette bildet fra 70-tallet jeg også 🙂 Venninnen min hadde den på rommet sitt.

      “Pompel og Pilt” ja 🙂 Det er bare 5 episoder, men jeg husker det for å være mye mer. Sikkert fordi det ble sendt mange ganger.

      Mannen min fikk DVD av “Pompel og Pilt” til jul ett år. Han lånte den til en Amerikansk gutt i koret. Da han leverte den tilbake etter lån sa han: “Nå skjønner jeg hvorfor det er mange i deres generasjon som sliter psykisk” 🙂 Lurer på om de som har laget serien har røyket sokkene sine jeg altså. Bare intromelodien i seg selv er helt vill. Selv var jeg livredd Vaktmester Gorgon 🙂

      Ønsker deg en kjempefin søndagskveld <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg