Rebellene på Grunerløkka..

 

Ja, det er en del av dem på Grunerløkka…
Jeg mener ikke nødvendigvis meg, selv om jeg følte meg en smule “gal” i dag. Litt nær ved å gå på veggen liksom… Mye regn, lei strikking og “husarbeid”.

 

 

Flakset litt rundt i leiligheten, og fjaset…

 

 

 

 

…før jeg bestemte meg for å gå på “Løkka” en tur…

 

 

Det er søndag… men på “Løkka” gjør butikkene som de vil…For det er vel strengt tatt ikke lov å ha åpne butikker på søndag? Så sant man ikke er en “Brustad-bu” eller en souvernir-butikk..Og disse på “Løkka” kan ikke defineres som noen av delene…

Men åååå, så koselig det er. Gudskjelov at det er på “Løkka” rebellene bor, eller i alle fall driver butikker! For søndagsåpne butikker, som er åpne fra 11-16 er bare koselig, og ikke det minste plagsomt 😀

 

 

 

 

 

 

Etter en liten titt i butikker, tok jeg en kaffe på Kaffebrenneriet. Der er det HELT greit å sitte alene å filosofere… OG spise 😀

 

 

 

FOR eller I MOT søndagsåpne butikker? 

 

 

#rebeller #kafeer #butikker #søndagsåpent

11 kommentarer
    1. Om butikkene føler for det så må de gjerne holde åpne, kjekt for studenter som kan tjene seg noen ekstra kroner, eller…kanskje de søndags-shopper og bruker mer enn planlagt? Uansett så blir ikke jeg brydd av det, noen ganger skulle jeg ønsket meg åpne butikker også på søndager når jeg har vært i svime hele uka.

    2. Åh, så koselig, og noe helt annet å gå der når det er noen åpne butikker.😊 Må være helt greit synes jeg når det er basert på frivillighet, og i disse småbutikkene er det vel ofte de som driver butikken som jobber. I den blomsterbutikken kunne jeg gjerne tatt meg en titt.😃 Ha en fin mandag! ☀️

      1. Men det er litt sprøtt, for det er egentlig ikke lov 😀 Ingen butikker, utenom matbutikker av Brustad-bu størrelsen har lov egentlig. Men Løkka lever sitt eget liv liksom 😀 Fint for meg da. :-)Ha en fin mandag du også 🙂

    3. Åh….så deilig å svinse litt i butikker på en søndag. Helt greit, så lenge jeg ikke jobber der….men nå jobber jeg jo allerede på søndager…..så kanskje nei, for det er så kjipt å gå på jobb når hele verden er i søndags-modus 🙂

      1. Sikker på du hadde elsket å jobbe i en Fretex-butikk på løkka 😀 På en søndag. Stå der i en fin utvalgt kjole, og være sosial hele dagen,og selge fine varer 🙂 Jeg synes også det høres helt greit ut 🙂

    4. For meg er det eksotisk å bare kunne gå ut døra og så er man midt i byen, liksom! Søndagsåpent butikker eller ei, Grünerløkka er en oase.
      Det er jo trivelig med liv i sentrum på søndager også, men jeg håper ikke det blir obligatorisk og påbudt over alt. Frivillig er helt innafor 😉👍

      1. Jeg liker godt at de er åpne. Men det er litt morsomt OG rart at de har åpent. En hel haug til og med. For det er egentlig forbudt, etter hva jeg skjønner :-)Det må være de små, Brustad-buene, som har mat, som skal få lov å være åpne. Men politiet har ikke tid og ressurser til å TA åpne butikker. Greit for meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg