“Renner ned” dørene på Memphis

 

Føler meg i siget om dagen. Litt trollete som du kanskje kan se….Sånn på utsida. Inni er jeg jo snill som et lam, og ikke særlig trollete…

 

 

 

Så når dagen nærmet seg slutt på jobb, og jeg hadde fått gjort unna en del viktige saker, bestemte jeg meg for at jeg og Hr Frodith måtte ut spise igjen. For å være litt “snille” altså.. 😉

 

 

Siden det bedrives “massivt gravearbeid” måned etter måned (eller er det ÅR?)  på Grunerløkka, er det flere restauranter og butikker som har gått konkurs. Fine, hyggelige plasser, som har laget den gode stemningen i området har måttet låse dørene, og jeg er redd dette snart blir en “spøkelsesby” om ingen snart setter en kinaputt i rumpa på de som driver den trege jobbingen med trikkeskinnearbeidet. 

 

Så vi er ute og spiser  så ofte vi kan, for å prøve å “holde liv i ” de forskjellige restaurantene… Det er ikke BARE fordi jeg er lat som en staur når det gjelder jobbing på kjøkkenet.

 

 

Og “Memphis” er stedet vi renner ned dørene på.  Stedet med den fantastisk, gode maten, den hjemmekoselige stemningen og den kjempehyggelige eieren 🙂 

 

 

Dette er stedet som ikke tar i mot tips, men der eieren kommer med små overraskelser til gjestene sine i stedet for.  I dag fikk jeg en is-kaffe som overraskelse. Gratis! Tidligere har vi fått dessert som ekstra -bevertning. Snakk om sted altså! Bor du i nærheten av Oslo, eller i Oslo, og har lyst på billig, kjempedeilig mat samtidig som du sludrer litt med eieren når det faller seg sånn, så er anbefaler jeg dette stedet på det varmeste 🙂

Jeg har kost med skikkelig i dag…OGSÅ! Med kyllingpasta, Hr Frodith og ellers en god dag <3

 

 

Spiser du ofte ute? 

 

 

 

#restaurant #memphis #mat 

13 kommentarer
    1. Så fin kjole og herlig look!😃 Takk for tips om spisested, – må nok innom der en gang. Sjelden jeg spiser ute, men gjør det jo når jeg er i Oslo (ikke at det er så ofte heller..) Sist gang/i høst spiste vi sushi hos Mymysushi i Prinsens gate. 😋

    2. Så skjønn du er! 🙂 Likte den rampete looken også jeg. Hørtes ut som en fin plass å spise. Men litt langt borte fra oss da. Vi spiste mye ute tidligere, men det begrenser seg nå som jeg ikke jobber lengre. Dessverre. Kanskje det tar seg opp igjen, en gang. Må bare bli ferdige med å betale et lån først. 😀 Bare et år igjen nå! Og da blir hverdagene helt annerledes her.

    3. Så hyggelig å gå ut å spise.. vi gjør ikke det så ofte, det skulle vært mye oftere for å si det sånn. For er det noe som er skikkelig koselig så er det å kose seg på restaurant med sin andre halvdel ❤

    4. Spiser sjelden ute. Men det er snart flere spisesteder enn butikker her i byen og nye dukker opp. Men med så mange så er det klart at noen går under og forsvinner. Men mye god man kan få ute som er skapt av flinke kokker.

    5. Så koselig å gå ut og spise sammen med mannen da. Ja, det gjør vi også, av og til. Da fleiper mannen med at jeg slipper oppvasken!!!! Så fin du er på håret forresten. Du ser skikkelig frisk ut, og kjolen var fin! Klem 🙂

    6. Jeg har jo vært der sammen med deg et par ganger, men jeg har ellers ikke bidratt så mye til restaurantnæringa på Grünerløkka. – unntatt noen “kaldgrøt” på Kaffebrenneriet! Jeg håper virkelig de klarer seg til tross for alt gravearbeidet. Nå er det jo blitt i orden et stykke ovenfor “Memphis”, så da får vi tro det snart blir normale tilstander videre nedover også. Du var veldig fin på håret og fjong i klesveien! 🙂

    7. Å så koselig. Du må hilse fra meg neste gang 😀 😀 Skjønner godt at dere får god bevertning, og skjønner også godt at dere går der ofte, for både dere og eieren er jo utrolig koselige mennesker! <3

    8. skikkelig kos å lese att du er i siget og koser deg igjen ,det er jo det beste en kan gjøre .Lenge siden vi har vært ute og spist får ta det igjen når jeg kan gå litt selv igjen tenker eg

    9. Hvilket hyggelig sted!
      Jeg jobber jo selv på resturant, hvilket følger det frynsegode å få kokketilberedte måltider etter hvert skift (hehe).

      (- Hva tipsen angår, håper jeg imidlertid de ansatte får en lønn som veier opp for tapet som for deres del ligger i det ikke å ta i mot dette..)

    10. Det så jo veldig bra ut.. skjønner godt at det kan være en favoritt plass. Svært sjelden at vi spiser ute, omtrent bare når vi er ute og reiser.. og det begynner å bli lenge siden 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg