Ringvirkninger

 

Jeg er med i utfordringen til Utifriluft. Hun har utfordring hver helg. Et stikkord som skal tolkes. Og helgens stikkord er PÅ VANN.
I går varmet jeg opp med et lite arkivbilde av Salt på vann... Mens i dag prøver jeg meg med ny-knipset bilde av Ringer på vann. En finere uttrykksmåte for:  DET REGNER 😀

 

 

Men…
Har du tenkt over hvordan en dråpe kan få ringvirkninger?

Ikke bare i fysisk forstand, som her.
Nei…jeg tenker på hvordan DU på godt og vondt, kan være en dråpe som gir utslag.

Ja, jeg sier på godt og vondt.

For du kan bidra positivt… Du kan være den lille dråpen, som sprer seg utover. Sprer glede. Kanskje sprer endring. På en positiv måte. Får noen til å snu, i saker som betyr noe. Fordi du gjorde noe fint. Og de igjen smitter over med sitt på nestemann.

Men du kan også være den dråpen som lager ringer fulle av grums. Nesten som  bølgete hav. Ikke fordi det var din intensjon. Men ganske enkelt fordi du inneholdt litt galle den dagen. Og det sprer seg…

 

12 kommentarer

Siste innlegg