Selvfølgeligheter…

 

“Nå er det høst!”…sier vi, som om vi skulle ha kommet opp med noe i nærheten av en ny oppfinnelse..
“Nå er det snart jul”...sier vi med opplysning i stemmen noen måneder senere, som om INGEN visste om det før vi uttalte det høyt..

 

 

Daglig sprer vi selvfølgeligheter og klisjeer rundt oss… men mange føler behovet for å fylle stillheten med noe… Helst ord… Slik at det ikke ikke blir pinlig…ikke for stille… Som om stillheten skulle være noe truende?

Det begynner å mørkne ute… 
“Snart er det kveld….Ja, jeg bare nevner det…”

 

Visste du det? 😀

 

4 kommentarer
    1. Jeg pleier av og til å skrive noe slikt på blogg nå når mørketiden kommer over oss…. Det er faktisk mørkt kl 21, visste du det… jeg er litt» opphengt i det siden jeg teller lystimer. Det er litt av nattevaktsverden

    2. Hehe – sant nok….. for å fylle stillheten eller for å ha noe å snakke om! Jeg bruker nok bloggen til å fylle stillheten, men egentlig elsker jeg den! 🙂

    3. Jepp, nå er det snart kveld, og det ser ut som dagen avsluttes med at skyene sprekker opp litt og lys fra sola trenger igjennom. Høst er det nok også, for nå har trærne begynt å skifte farge på bladene rundt her. Ha en fortsatt fin lørdagskveld 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg