Sengemonsteret

 

Nei…jeg snakker ikke om Hr Frodith! 😀

Jeg tror egentlig ikke det bor inne på soverommet i det hele tatt, men i hodet mitt. Sengemonsteret altså.  Det gjør det plent umulig å sove.

 

 

Det vekker meg til de rareste tider. Og når det har vekket meg, sånn ca midt i ulvetimen (kl 4), så er det jo umulig å sovne igjen.

 

 

 

 

Jeg vrir og vender på meg…Dynen er ikke samarbeidsvillig.

 

 

 

Tankene surrer i vei…. I “ulvetimen” er alt mulig…eller umulig… Det er innmari slitsomt i alle fall. Og søvn blir det ikke. Dyna på skulderen og tasser inne i stua.. Tenker å kvitte meg med sengemonsteret..

 

 

Lander på sofaen. Prøver videre der…uten hell.. Finnes sengemonstre og ulver i stua også… Etter noen slitsomme timer, med svette og sukk og stønn, sovner jeg igjen noen timer…

Våkner plutselig, og så er dagen i gang… Ulven er borte, natten har blitt morgen. Det ligger forventninger i lufta, og ingen monstre i sikte. Rare verden…

 

 

Får du besøk av “sengemonstre i ulve-timen”?
Eller sagt med andre ord, har du lakenskrekk og søvnproblemer innimellom?

 

 

 

 

15 kommentarer
    1. Heldigvis ikke så ofte at jeg har besøk av sengemonsteret i ulvetimen. Ender aldri med at jeg må stå opp, bortsett fra hvis jeg må på do, da. Men har dessverre fått lettere for å sove dårlig med åra når det skal skje noe spesielt dagen etter, og jeg egentlig burde sove godt😝 Det er litt slitsomt. Den underbevisstheten min jobber nok med det som skal skje dagen derpå.

    2. Oh du må jo bli slapp på dagen etter en sånn natt? Man må jo sove sammenhengende i alle fall 8 timer skulle en tro. Jeg tar en spesiell type magnesium når jeg plages med søvnen og det funker for meg (og gitaristen) Du får ta deg en sofastrekk på dagen å fylle på <3 Stor klæm 🙂

      1. Jeg sover ALDRI sammenhengende 8 timer. Maks 4. Og så oppe og tisser, i alle fall et par ganger på natta. Noen ganger klarer jeg å sovne igjen. Mange ganger IKKE. Da går det et par timer, før jeg sovner igjen. I dag har jeg bare vondt i hodet. Men det har jeg hatt hele helgen 🙁 Har gått meg en tur. Det hjalp litt. Ikke piller. Skal strekke litt på sofaen. Og kanskje en tur til ut i lufta 🙂 Stor klem <3

    3. Ja, ulvetimen er et kjent fenomen for meg også, i perioder. Da starter mange dager i 5tida😏 da er det like greit å stå opp, kose meg med en kopp kaffe og wordfeud, og lese blogger. Og så har jeg perioder der jeg kan sove til kl 8-9. nå for tiden sover jeg bra. Men bank i bordet!

      1. Jeg skal opp 05.30 for å dra på jobb i 7 -tida. Men jeg sover aldri til 05.30- Ofte våken 04.30. Da starter jeg også. wordfeud, kaffe, blogg 😀 8-9 -tida, aldri. Ikke helgene heller 😀

    4. Jeg har ingen problemer med å sovne om kvelden, og liker å legge meg tidlig. Men ulvetimen er et kjent fenomen. Om man sliter med noen tanker, så er det da de er på sitt verste. I tillegg blir hetetoktene ekstra aktive da, og så må jeg på do! 🤪 Som regel sovner jeg også igjen, men godt når det endelig blir dag! 😅

      1. Kvelden nei! Da sover jeg som en baby. 😀 Det er denne våkninga midt på natta, og ulvene som dukker opp… Do, svett osv. Sovner IKKE igjen.. Nå har jeg vært ute på tur 🙂

    5. Rar verden ja…. og godt er det når søvnen innhenter en liten stund før dagen starter for fullt! Lag dagen så fin som mulig 🙂 klems

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg