Sin egen hersker

 

“Alt avhenger av tanken. Tanken er alle tings begynnelse. Med tanken kan man herske.”

Sitat: Leo Tolstoj
Tenk å kunne være sin egen hersker! Vel…det kan du. Man sier tanker er makt. Eller var det penger? Nei…ord var det kanskje. Men altså før ord kommer jo tanken, hvis vi ikke blir sittende fast i høna og egget…
NOEN kan nok klare å herske med en tanke, herske over andre altså. Men det må nok noe mer til enn bare tanker. Men når det gjelder å herske over seg selv, så er det i alle fall ens egne tanker som “ruler”. Sliter man med noe, så må man faktisk begynne med tankene for å få litt orden på det. Du har full mulighet for å “herske” i eget liv. Det er nå min mening i alle fall. Og som noen har sagt det:
“Tanker kan bare overvinnes av tanker.” 
(Sitat: Epiktet (gresk filosof) )
Av og til trenger man kanskje å få litt hjelp med tankene, litt “hjelp” for å få “regjeringen” på “plass”. Og det er greit det også. Men til slutt: I ditt liv og i dine tanker er det du som er enehersker 🙂 
#enehersker
3 kommentarer
    1. Å endre tankesett kan være vanskelig, men fullt mulig! 😀
      Jeg har gjort det på enkelte ting flere ganger, og har erfart at det virker. Å snu negative tanker til å tenke positivt, gjør at det negative som oftest må vike.
      Men å endre andre, og den innflytelse de har på en, er ikke alltid like enkelt. Da må jeg jobbe med meg selv for å ikke alltid være “snill” jente og gi etter. Det er en “uvane” jeg har. Å alltid gjøre så andre har det bra, og noen ganger på bekostning av meg selv..
      Men jeg lærer 😁😘❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg