Skrekkens morgen!

 

 

Jeg har hatt litt sånn ukentlige grå sommerfugler i magen i årevis. 
Det er en oppgave på jobb, som jeg alltid gjennomfører bra, MEN som jeg alltid har i overkant høye skuldre for. I tillegg flakser det vilt med sommerfugler i magen. Og de er ikke BARE fargerike og glade for å si det sånn… Men snarere litt grå og scary…

 

Hvorfor grå sommerfugler og hvorfor høye skuldre?

 

Det er snakk om digital undervisning. Jeg blir liksom aldri HELT komfortabel med det. Det er vel 8. året jeg holder på med dette, og i Corona-perioden var det jo mye mer enn EN gang i uken.. Men likevel. Jeg ligger nattevåken innimellom og tenker på hva som KAN gå galt. 
Som regel går det IKKE noe galt. Og som regel får jeg skryt eller føler selv at det har gått riktig så fint. 

 

I dag var skrekkens morgen. 

 

 

I dag ble det jeg har gruet for en realitet. Det tekniske virket ikke. Jeg fikk jo tittelen “digitalministeren” på jobben i Coronaen. Men det var jo ironisk, ikke sant! Jeg var den som kunne minst 😀 Og jeg er livredd det digitale og tekniske.
Og i dag ville ikke det tekniske virke!

 

 

Jeg løp rundt som en høne uten hode! Dro med meg både den ene og den andre for å få hjelp nede i studioet. Det nærmet seg mer og mer tidspunktet jeg skulle i gang, da skoler fra her og der skulle logge seg på for at JEG skal undervise dem. Og ingenting virket!! Helt hvit i ansiktet, med håret til alle kanter, engasjerte jeg det som kunne krype å gå på jobben til å hjelpe meg. Og ingen andre kunne hjelpe heller. Noe var ødelagt. For en lykke, på sett og vis… Det betyr at jeg ikke var fullt så “dum” som jeg trodde. Og det betyr at jeg kanskje får beholde tittelen min som “digitalminister” en stund til.

Men for en måte å starte dagen på liksom!! 😮

 

 

 

13 kommentarer

      1. Det er altså jeg som underviser i et studio, med smartboard og tilkoblet Webex i et studio 😁Ikke jeg som får undervisning på nett. Liker ikke det så godt heller, men bedre enn å undervise selv digitalt 😀

    1. Grøss og gru. Ikke rart det er grå, stygge sommerfugler i magen din på grunn av dette. Tøft at du gjør det…..og helt sikkert en super opplevelse for de som lytter og ser når du først kommer deg på nett🙋🏼‍♀️

      1. Det var ikke noe flash-back. Det var en veldig reell hendelse i dag. PÅ jobben. 😮 Så jeg hadde jo folk til å hjelpe meg. Som heller ikke kunne ordne dette. Nei, redselen for det tekniske og digitale har jeg både hatt før og etter Corona-perioden. Og selv hvor mye jeg måtte holde på med disse tingene alene den gangen, så føler jeg meg fremdeles ikke trygge på dette altså 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg