Skremmende sannhet…

 

 

Det høres kanskje veldig skummelt ut…. og veldig skremmende.. og det skal jeg love deg at det var!!

Planen i dag var å ta en tur ut på landet til mamsen igjen. Alt var klappet og klart. Hadde vasket meg, sminket meg, blogget og jeg skulle bare en snartur innom rommet for å få på meg litt klær. Det var jeg fikk øye på “han”!! Han gikk på raske lange bein, som en skygge… i full fart bortover linoleumen…Og det er IKKE Hr Frodith jeg snakker om nei!

Det var Mr Eddie! En DIGER edderkopp. Jeg rakk å se såpass, at han var DIGER, før han løp å gjemte seg under noen klær som lå på gulvet der. Jeg så meg panisk rundt. Aviser finnes jo ikke lenger, så hva dreper man edderkopper med nå til dags???

 

Jeg rev tak i en bok som lå på nattbordet mitt. Ulest. Urørt. Endelig skulle den få sin misjon. Fjernet klærne med den ene hånden og KASTET boken med et smell oppå Mr Eddie, og tråkket litt oppå boken i tillegg. For å være sikker.. Jeg fikk med meg Mr Eddie og boken ut på do, kastet Eddie i doskålen og skylte ned..

Så kunne man nesten tro at nå var historien over.. Men det er ikke så vel skjønner du. For etterpå kommer alle tankene.. Ikke fordi jeg har et drap på samvittigheten, neida, det er mer alle tankene på HVOR denne Mr Eddie kom fra: 


Har jeg hatt han med meg inn utenfra??
I så fall: HVOR har han vært i mellomtiden, fra han ble med inn, og til han FOR bortover gulvet for å gjemme seg??
Har han tasset rundt på dyna mi, og muligens over ansiktet mitt, hele natten gjennom uten at jeg har visst det??
Er det flere som han inne på soverommet,som ligger der i noen skjulte “rom” og som bare venter på at jeg skal legge meg… for å begynne sin marsj over dynen?? Og det er her den skremmende sannheten er… Jeg VET IKKE?? Tusen ubesvarte spørsmål!!

Når man er redd for edderkopper, så slutter det nemlig ikke ved “drap”… Det er DA det hele begynner..  😉

 

 

 

Er du redd for edderkopper?

 

 

 

#edderkopper #fobi #frykt #tanker

28 kommentarer
    1. Jeg var redd e før men ikke nå lenger. Jeg “måtte” være i nærheten av en stor edderkopp en periode jeg var alene fordi jeg ikke turte å ta den ut. Men de siste året har jeg sjønt at de stille vever i ett hjørne og er NYTTEDYR. Det er det minst plagsomme insektet på sommeren. Og de er livredd folk. Så jeg er ikke lenger redd de går oppi senga. Og ikke drep de. Prøv å få de ut 🙂 Og jeg klarte ikke sove med edderkopp inne før, jeg var helt fra meg da. Men nå er jeg venn med de. Ikke at jeg hadde likt å få en husedderkopp over foten (de er store), men de er mer redd meg enn omvendt. Og jeg synest nå de er nokså fascinerende med den jobben de gjør. 🙂

    2. liker dem ikke nei,får litt gåshud om jeg må prøve å ta en,men jeg bruker sånn fluepisker på batteri,trykker bare på en knapp og dei blir grilla,fort gjort og ikke noe søl :=) men vil ikke ha dem på soverommet mitt da,derfor har jeg investert i skikkelig fluenetting forran hele soveromsvinduet hi hi

    3. Jeg er ikke redd edderkopper, og lærte at det betyr ulykke å drepe de (både Brit og jeg er fra Ringerike, så mulig det bare gjelder der, hehe). Håper uansett det ikke gjelder deg da! Edderkopper kan komme inn på de minste steder, så du behøver nødvendigvis ikke ha tatt den med inn selv.

    4. oioioi kanskje den har kravlet opp veggen og inn et vindu? Dukker slike opp her også og det er lite gøy, pleier bare å gå i et annet rom eller ut, gidder ikke være sammen med de liksom. Stooor god klæm <3 <3 <3

    5. Huff og æsj og sånne tanker MÅ man ikke få!!! Jeg har en jordkjeller som jeg ikke tenker på…..vil du se den i sommer…???.ååååå, det var ondskapsfullt! Og at du drepte den kan jeg forstå. Det var jo enten den eller deg!!

    6. Hmmm…. hender jeg har edderkopper inne ja, og vet ikke egentlig hvor de kommer fra! De blir ikke båret levende ut her, iallfall ikke om prinsessa er hjemme, for ho er livredd! Jeg var også redd tidligere, men siden både sønn og datter er redde, så kunne lissom ikke jeg – den eneste voksenpersonen – være det, så da…………. klemmer til deg <3

    7. Først og fremst jeg elsker edderkopper, og her i huset blir de ikke drept nei. De får leve i frihet, og jeg gjør mitt ytterste for å redde dem hvis kattene prøver å fange en. Jeg har en Mr. Eddie boende her på x-antall år, og vi er så gode venner. Du må ikke drepe dem Frodith, men sette et glass over å bære de ut 😉

      1. Jeg KLARER ikke å ta dem i glass, det er for stor angst for å ikke være rask nok etc… Beklager. Men kan si så mye som at det er sjelden det er noen her, så jeg har nok ikke drept mer enn 5 til sammen de siste 20 årene 😀

    8. Jeg liker ikke edderkopper, ikke de store i alle fall. Nesten så jeg ønsker meg myggnett på vinduene mår jeg lufter / for jeg tror det er den veien edderkoppene kommer inn. Jeg liker ikke å finne dem inne på soverommet eller på badet. Bra du fikk den ut, og satser på at det ikke er flere <3

    9. Jeg er ikke redd edderkopper.
      Vet du forresten at det betyr ulykke å drepe en edderkopp?
      Sånn bare for å gjøre noiaen din verre, mener jeg.

    10. Er ikke redd edderkopper men bør ha respekt for de. Så jeg lar de leve og det gjør jeg med vepsen også. Vepsen kan jo stikke slik at man kjenner de godt. Men de er veldig pene syns jeg. Men jeg skjønner godt at mange er redde for slike skapninger.

    11. Er man redd for noe så ER man. Jeg er ikke spesielt redd for vanlige edderkopper, så lenge jeg er rimelig sikker på at de ikke er giftige. Sånne digre kryp er det verre med!

    12. Uff…ja..det er ikke nye hyggelig tanke…best å ikke tenke så mye..Vi har MANGE nede i kjeller etasjen…og de fyker inn i hjørnenen ved lista…litt dårlig tetting, så kommer de seg inn…Så de kan vel komme inn gjennom vinduet hos dere…i byen…Liker dem ikke så godt..men er langt i fra redd dem….men føler med dere som har denne skrekken! Godt vi ikke vet hva som piler over dyna om natten…hihihi…Håper dagen har vært fin!

    13. Nå er det gjort! Nå har spindelnettet festet seg i et hjørne, og sakte men sikkert sprer seg utover, så usannsynlig stille. Forsiktig og umerkelig gjør det seg klar til å fange det første og beste bytte som snubler inn i de klebrige trådene. ,,, hoff.. neida.. nå skal jeg være snill 😀 Det var helt sikkert bare tilfeldigheter 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg