Skumle greier…? En “risikosport”?

 

Ser nesten ut som et monster dette… Og ut fra skummelhets-faktoren over hva det er jeg har gjort i dag, så kunne man kanskje tro det VAR et monster…?

 

 

Men neida…Du ser vel det er tannlegen??!

 

Før så hun SÅNN ut?

 

Siden Corona-viruset kom har jeg fått stadige beskjeder fra tannlegen om å utsette timen. Og det har vært helt greit. Siden det bare var SJEKK i dag, så hun mest ut som øverste bilde- og hadde IKKE fullt smittevern -utstyr. I deler av undersøkelsen hadde hun “visir” både her og der, og hørte og så dårlig hva jeg sa… Men det gikk veldig greit. 

 

Neste gang skal jeg ordne noe med fortennene, da måtte jeg regne med fullt “astronaut-utstyr(mine ord),  du vet ALT, fra topp til tå.. Men jammen er jeg glad de tar det så nøye, så jeg SLAPP å føle jeg var med på en risikosport i dag. Jeg vasket med sprit, på ekstra-venteværelset de hadde laget, og gjorde min del for at ikke DE skulle få noen skumle greier på seg 🙂 

 

Null hull, men to fortenner som må “pyntes litt på”.

 

 

#tannlegen

9 kommentarer
    1. Åh, så deilig å være ferdig med tannlegen da. Alltid like godt når det er ferdig 🙂 God helg, snart. Vi har reist på hytta alt 🙂

    2. Så bra at du har null hull! 💚Min tannlege har alltid brukt munnbind når jeg har vært hos ham. Jeg synes ikke det hadde vært trivelig å ligge der og gape (mens tannlegen pustet på meg)sjøl FØR vi ble så opptatt av smittevern. Da jeg var ung, gikk jeg hos en tannlege som ikke brukte munnbind. Han hadde “stål – ånde”, så det var temmelig ubehagelig!🤔
      .

    3. Urk! Med tannlegegreier! Jeg ventet ekstra lenge og gikk ikke før jeg knakk en tann på en nattevakt… så nå har bestilt full gjennomgang. Lykke til med ditt, håper ikke du blir helt loppet…:)

    4. Var hos tannlegen tirsdag og det var greit. De tok på seg ekstra beskyttelse og jobba effektiv. Det må til men manmå tar det som en erfaring. Man kan gjøre de vanlige tingene selv med ekstra tiltak.

    5. ja tannlege er vel litt risikosport ,er jo dråpesmitte som sprer seg enklest har jeg tenkt meg ,jeg bruker å bli innkalt etter sommerferien ,så får vi se da om det fortsatt er strenge tiltak da ,heldige du som er ferdig da

    6. Junior var faktisk også hos tannlegen i dag, etter at timen i mars ble avlyst. 🙂 Her møtte vi opp utenfor døra, og måtte ringe til de. Deretter måtte vi vente litt før det kom ei og låste opp, men vi behøvde ikke å sitte på venterommet. Inne var det spriting av hender, men tannlegen var ikke så veldig tildekket, – bare munnbind og briller i tillegg til det vanlige. Null hull her også, så vi var ganske så lettet begge to. 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg