Skumlinger og raringer…?

Etter å ha begynt å trene på treningssenter har jeg fått et blikk inn i en annen verden. En for meg tidligere HELT ukjent verden. Jeg trodde i utgangspunktet det bare ville være svære, muskuløse menn i “bole-bukser” og singletter som sto der og pumpet seg opp for å vise seg fram. Og jo da…det er noen av dem også.

Vi har bole-guttene og jentene som går med bredbeint gange, fordi muskler og annet rart hindrer dem i å gå som vanlige folk. De er for så vidt ganske “greie”. Styrer med sitt. Og kan hjelpe meg å ta ned en vekt på tre-fire kilo som ligger litt for høyt oppe og vil falle med et klask i hodet på meg fordi jeg ikke klarer å balansere den. De er mindre opptatt av hvor dårlig trent DU er, fordi de bryr seg mest om sin egen trening.

 

 

 

Så har vi de som skal begynne å trene. Og som har begynt å trene hver gang det blir et nytt år. Eller etter en ferie. De er liksom “konger”, tror de selv… Bruker mye plass. Bruker MYE tid på sine favoritt-apparater, hvor det ser ut som de klarer noe. De raper og promper , og stønner høyt hver gang de har ekstra tunge vekter, for de tror at det er det de “flinke” gjør. De markerer revir, hvis man så mye som nærmer seg “deres” apparater. For de får jo til akkurat det apparatet! Og gir det ikke fra seg for alt i verden…

 

 

Så har du alle jentene i 20-årene. Noen med øyevipper like tunge som vektene de har i hendene. Men jaggu meg kan de løfte vekter!! De ser i utgangspunktet ut som de ikke har bedrevet det dugg fornuftig her i verden. Syltynne, midjer som ser opererte ut, langt hår som henger bleket og løst nedover ryggen, treningstøy som viser både ribbein, digre puppeimplantater og opererte rumper. Jeg ville i utgangspunktet innbilt meg at ikke de ville klare å løfte sin egen mascara en gang, men det er det JEG som ikke klarer (les HER). For disse jentene “løfter jern” så jeg er helt misunnelig!!

 

Og midt mellom alle disse “figurene”, så har du folk som meg. Helt alminnelige folk, som ikke har trent så mye. Noen på min alder, noen eldre og noen yngre. Vi som sliter med å klare EN push-up og som maks tar vekter på et par kilo over hodet. Vi som løper med et løpesteg som “gjaller” på hele senteret…

 

 

Det er når det kommer HELT alminnelige folk det blir rart. Eller nesten litt skummelt. Jeg mener: folk uten treningstøy. Sånn av og til, innimellom, så kommer det plutselig et menneske inn dørene, med jeans og boblejakke. Personen blir ganske fort observert av “flokken”, og det er ikke så rart… Hvis de stiller seg opp på en tredemølle og trener i de klærne er det for så vidt greit. Litt rart kanskje, meg la gå. De får nå trene i ukomfortable klær for min del. Men det er når de IKKE trener, men bare “valser rundt der” jeg synes det er litt ekkelt.

 

 

I dag kom det en inn. Fullt påkledd. Jeans. Utesko. Boblejakke. Lue. Stikkende skumle øyne. Han gikk liksom hele runden rundt der inne. Beveget seg sakte rundt og så fra den ene til den andre. Han ikke så mye som nærmet seg et treningsapparat. Jeg merket at jeg trakk mobilen med bankkortet mitt nærmere og gjemte det litt under benken jeg trente på… Han ruslet videre, og ble til slutt borte…  Ikke vet jeg hva han skulle. Men at folk i “vanlig klær” forviller seg inn blant “flokken” med bole-bukser, løpe-tights og joggesko, ja det er bare skummelt.

Men hadde han prøvd seg på noe hadde han nok fått en tung vekt i hodet av en av “kongene” der inne, så jeg hadde kanskje ikke så mye å bekymre meg for 😀

 

 

14 kommentarer
    1. Jeg leeer… for det er mange forskjellige typer på treningsstudioer altså! Her traff du spikern på hodet! Men – enig med deg – sånne vanligkledde typer har jo ikkeno med å gå rundt der inne – hvorfor gjør de det, lissom? 🙂

    2. En veldig god beskrivelse av de som er på et treningsstudio, og jeg observerte akkurat det samme da jeg trente jevnlig for noen år siden. Litt skummelt med sånne som komme inn å ser ut som om de leter etter noen. Det ar jeg aldri opplevd der jeg har trent heldigvis. Ha en fortsatt fin søndag 🤗

    3. Du er jo superflink som trener fortsatt. I januar har det nok vært mange nyttårsforsetter innom. Det er kanskje de du beskriver som raper og promper så gæli? 🤓😅😂 anyways. En kompis av leg som trente ille mye hele sitt liv (er dessverre ikke i livet lenger) var alltod litt små irritert hver januar. Da var likdom SATS gjort om til nyttårsforsetter. Men. Det roer seg utover i februar, trøstet han seg med😊 Du er der jo både i februar, mai og august faktisk. God søndag! Kjente at jeg savner bittelitt å trene på SATS. Løp på mølle og rodde – det var min kroppslige meditasjon inntil jeg ble for syk. Styrke har jeg alltid mislikt men jeg tvang meg gjennom noen øvelser. He he. Jeg går hver dag då mye jeg orker. Det er det som funker nå. Så det får være bra. Blitt sterk i ben og rumpe med åra da❤️

    4. Fine, morsomme skildringer! Ser for meg settingen! 😀 Men han skumlingen var helt sikkert skummel også! Kikket kanskje etter noen, som han kunne være skummel mot…

      1. Ikke på mitt senter. Og det hadde vært veldig hyggelig. Da kunne vi trent sammen 🙂 Hvis du hadde lusket rundt uten treningsklær og med skulende blikk, DA hadde jeg synes det vært veldig skummelt 😮 Spesielt siden jeg vet hvem du er, og hadde nok lurt på hvorfor du var der UTEN treningsklær, som med han mannen 😀

    5. He he, flott innlegg. Treningssenter er jo for alle ja. Jeg registrerte også det at de fleste bare brydde seg om seg selv og egen trening . Jeg har ikke kommet i gang på treningssenter etter covid men planen er der. Manualer har jeg hjemme og bruker de sånn av og til men ja, lysten til å begynne igjen på senter er der…

      1. Jeg synes det er litt gøy, det er bare å klare å komme seg dit. Det er det vanskeligste. Jeg klarer EN gang i helga. Men må få til en dag til i uka.

    6. Hehe 🙂 Må være utrolig spennende å være på et treningssenter med masse folk. Jeg hadde også blitt redd han der i dongeri. Muligens jeg også hadde blitt redd dem jentene med kunstige vipper.
      Her jeg bor har idrettslaget investert i et lite lokalt treningssenter, for bare lokale folk, så da kjenner jeg alle jeg kan møte på. Her er det han ene som pumper jern, hun ene som er PT, hun ene som løfter tunge vekter. Gammelkjærringene, gubbene, småbarnsforeldrene, og dem 2 nye ukrainerne som trener.
      Ikke så mye skummelt her, som regelt alene på senteret når jeg trener.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg