Små ladestasjoner

Vi skulle bli flinkere til å finne små ladestasjoner, spør du meg. 
Nå snakker jeg ikke bare om det legge seg å sove. Det er ofte det folk forbinder med lading. Nei, jeg mener egentlig de små tingene i hverdagen som kan gi en litt ekstra energi, en ekstra boost. 

Av og til har jeg ønsket meg en noe liknende en “bensin-stasjon”, for enkelhets skyld, hvor man bare kunne svinge innom å få seg litt energi, intravenøst nærmest…

 

 

Eller en liten plugg i siden, med kontakt og greier. Fort og gæli, fordi vi ikke “rekker” annet…. 

 

 

Men når jeg som i helgen finner den aller beste ladingen bare ved å sitte med verdens beste venn, HELT stille ute i naturen, ved å høre på fuglekvitteret, så blir jeg liksom minnet på at det er SÅNN det må gjøres. Komme seg ut, finne en grønn flekk, lete opp en bekk eller en fugl, ta seg tiden det tar og bare sitte HELT stille å lytte. For med lyttingen, så slipper stresset taket på kroppen min…Med lyttingen blir det faktisk HELT stille i hodet mitt… 

 

 

Når jeg en søndagsmorgen opplever en hare hoppe smidig og raskt forbi utedoen med hjerte i døren, en liten hoppende langbent sak, med vinterkåpe på vikende front…da sier hjernen fra at det er DETTE livet handler om… Det er DETTE man må ta seg tid til.. 

 

Sånn var det jeg bør lades ja!

 

 

 

Se også “huldredansen” hvis du ikke har vært innom meg før i dag 🙂 

 

 

#energi #boost

13 kommentarer
    1. Den beste måten å lade på. ♥️ Fint å være ute i naturen, nyte utsikten eller skogens lyder. Nå er det ekstra mye fuglekvitter også, og så moro at dere fikk se hare da!

    2. Ja, lade må vi, på den ene eller den andre måten. Jeg har lært av mannen min at å lade litt nå og da på et batteri hver gang, kan faktisk ødelegge batteriet. Det er ikke farlig å tømme det helt, for så å lade det helt opp igjen av og til. Det må vi gjøre også. Bruke det vi har, og så fylle på. Her var det lading i helga. Jeg gjorde rett og slett ingenting fornuftig. I dag er det mandag og jeg er klar for ei ny uke. Klemsiklem til deg for kloke ord 🙂

    3. Enig med deg, skulle kunne ligget til ladning som små barn:-) Å være med venner gir energi, og å være ute i naturen også. Men jeg setter meg ned å mediterer nesten hver dag, det er gull verd også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg