Små rom av glede

Tenk hvis verden var et hus. Og det det jo for så vidt.. Det er her vi bor. 

Tenk hvis livet i huset var hvordan vi levde det.. Livet altså… Og det er det jo for så vidt… Vi lever våre liv.. som vi velger det. Til en viss grad i alle fall..

Så kunne vi skape oss små rom av glede da. I huset. I verden. I livene våre.

 

Det gjør jeg. Skaper meg små rom av glede. 

 

Hvis verden var et hus. Hvis livet var et hus…så ville det bestå av massevis av rom. En endeløs gang. Litt grå, litt sliten i fargen, litt smårufsete i tapeten.

Men bak hver dør fantes små rom av glede. Et lyssatt rom, med fargespill som traff øynene og en streng der inne bak dem. Slik at når jeg gikk ut derfra og lukket døren bak meg, så ville jeg bære med meg det lille rommet mens jeg trasket der i den grå, endeløse gangen, inntil jeg lukket opp neste dør..

Til et nytt lite rom av glede..

 

Ja, akkurat sånn er det.. I mitt lille hus. Jeg skaper meg små rom av glede..

 

 

I min travle hverdag har jeg denne uken puttet inn noen små rom av glede. Full fart fra jobb i går, som var hektisk men full av fine øyeblikk med verdens fineste kollegaer. Og langt i fra grå. 

Toget til søsters. Ut å spise. Før rett på konsert med Di Derre. Flott konsert.

Avspasering og julehandel med søsters “dagen derpå “. Lite som slår det. 

 

Under er bilder av små rom av glede:

 

 

 

 

 

Jo Nesbø og Unni Wilhelmsen

 

 

 

Munnspill -duell

 

 

 

 

16 kommentarer

Siste innlegg