Solan eller Ludvik, hvem er du?

 

Jeg har egentlig alltid trodd jeg er en ekstrovert person. Et personlighetstrekk som ofte defineres som: sosial, pratsom, kontaktsøkende, ikke redd for å dumme seg ut, liker nyhet og variasjon.

I mange år trodde jeg at det var SÅNN jeg var. Det tror jeg ikke lenger.. 

Nå er det vel sånn at vi alle har trekk fra både det ene og det andre. Og jeg er kanskje hverken veldig ekstrovert eller veldig introvert. Men sannheten er nok at… joda jeg kan være pratsom, men helst med en person av gangen. Jeg er ikke typen som står på et bord under en fest og underholder store mengder med folk. Altså ingen Solan-type..

 

 

 

Men jeg kan være morsom og underholdende nok i de rette sammenhenger og når stemningen er der og det er få personer å forholde seg til. 

Jeg er ikke så fryktelig kontaktsøkende i forhold til nye personer, men trives godt med folk jeg kjenner. Likevel får jeg nye gode venner som BLIR. Vennskapsbånd veves i det stille. 

Jeg er ikke akkurat sjenert, og heller ikke så redd for å dumme meg ut. Men er ikke fan av nyhet og variasjon daglig. Jeg liker nye ting hvis jeg få tid til å venne meg litt til dem…Som Ludvik..

 

 

I det siste har jeg også kjent på et behov for å ha tid for meg selv. Få tid til å tenke.. I perioder hvor det går i ett…I perioder hvor jeg er sammen med folk HELE tiden, og hvor det snakkes i ett….da kjenner jeg at jeg blir sliten.. Kjenner jeg ikke får tid til å tenke…Og det VIL jeg ha tid til!!!

Jeg liker å filosofere og reflektere over forskjellige saker. Kjenner jeg har behov for stillheten, som gir meg muligheten til å tenke litt..

 

Jeg er nok en bit Solan og en bit Ludvik..

Hvem er du?
Eller HVA er du? Mest ekstrovert eller mest introvert?

 

 

 

#tanker #filosofering #ekstrovert #introvert #personlighetstrekk

20 kommentarer
    1. Jeg har jo gått gjennom en del sånne tester gjennom livet. Jeg er nok ikke introvert. Men kan touche inn på den siden også. Så det er nok som du sier… ingen er enten eller,, 🙂

    2. Kjenner meg igjen i mye av det du skriver her. Jeg er avhengig av å ha en del tid alene,. Dessuten liker jeg bedre å være sammen med en, eller bare noen få, enn å gå i festlig lag med mange. I mars og april skjønte jeg imidlertid hvor viktig det er å ha NOE sosialt. Permittert fra jobb og nesten bare alene…huff nei, det var ikke særlig stas! Da var det godt å ha ei turvenninne i nærheten.🥰

      1. Ja, vi trenger LITT folk, hvis ikke blir det for stusselig og mentalt ikke bra på sikt. Men MANGE trenger jeg ikke 🙂 Nå skal jeg på kafe med EN, borte på Tøyen. Det blir kos 🙂

    3. Jeg finner energi fra meg selv…Må ha tid til meg selv og mine tanker. Men hyggelig med folk altså..Men jeg får ikke energi av dem…hehe..Det blir litt jobb på en måte.
      Jeg er ikke den typen som elsker fredagspilsen sammen med kolleger. Da vil jeg bare hjem…
      Er nok introvert!

      1. Som du skjønner får ikke jeg så mye energi heller, spesielt ikke om det er flere samtidig 😀 Jeg er heller ikke med på fredagspils, synes bare det er slitsomt… FOR mye folk, og alle skal snakke på en gang.. 😀

    4. Først etter at jeg ble 50år fikk jeg bukt med rødming og redsel for å dumme meg ut.
      Nå elsker jeg følelsen av å dumme meg ut.
      Jeg liker å bli lagt merke til.
      Det er så deilig befriende å ikke ta seg selv så høytidelig.

    5. Jeg er nok som deg, og har litt av begge, – verken SÅ sjenert som Ludvik eller SÅ utadvendt som Solan. Jeg var mest sjenert som barn og så har jeg gradvis blitt mer og mer utadvendt. Likevel er jeg nok mest introvert fortsatt,- kanskje jeg danser på bordet når jeg evt. havner på gamlehjemmet, hehe. 😀

      1. Ja, i små lag, med et par stykker, kan jeg kanskje danse litt på bordet jeg også 😀 Hi-hi. Spørs hvordan beina fungerer på gamlehjemmet da ;-D

    6. Jeg humret litt når jeg leste, liker nyhet og variasjon. For det er vel ikke helt deg nei. 😀 Jeg er nok litt av begge jeg og, det er vel kanskje de fleste av oss. Ha en fin kveld. I morgen begynner jeg på jobb igjen. klem<3

      1. Ha-ha…Nei, LIKE det nei 😀 Men samtidig har jeg jo blitt “påtvunget” så mye nyheter og variasjon de siste 3-4 månedene at jeg har tatt igjen for år framover 😀 Jeg har to uker til heldigvis med ferie 🙂 Skal gjøre noen småting, men ingen store ferieplaner mer nå. Mest surr med venninner, litt her og der 🙂 Koselig 🙂 Lykke til i morgen 🙂 Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg