Solen slutter ikke å skinne!

 

Nei, verden fortsetter den…
Uansett rare tiltak…
Uansett rare hendelser..
Uansett smitte, gørr og karantene…
Uansett følelsen av av å spille inn en rar film, som ingen vil se..

 

 

Sola skinner hemningsløst på utsiden, og forsåvidt på “innsiden” også 🙂
Første gang jeg har gjort haugevis med kontorarbeid og jobb i bare pysjen. Første gang jeg har brukt pc-en hele dagen til å snakke med folk på.. Ja, folk som ikke er blogg-folk liksom.. Kollegene er blitt digitale stemmer på en skjerm. Jeg må lære meg å ringe på visuell måte i Teams. Jeg må lære meg mye rart i løpet av noen korte dager, HELT av meg selv nesten… for å få kommunisert. For å få gjort jobben min også.

 

 

Butikkene var åpne i dag, mest matbutikker, men også en og annen klesbutikk, som ba deg på plakat om å holde 1 meter til andre kunder… Skal man danse videre om noen kommer for nærme, eller hvordan har de tenkt seg dette? Noen steder var det null ekstra tiltak. Jeg holdt meg på utsiden, i sola… For sola slutter ikke å skinne nei… Den oppfører seg som om ingenting skulle ha skjedd…

 

Og det HAR skjedd noe.. Jeg vet at for noen er det ikke store forskjellen fra i går til i dag. Men bor du i Norges hovedstad, “storbyen”, så skal jeg love deg at det ER en forskjell. Alt er helt rart. Men også noen fine ting dukker opp i slike tider. Noen solstråler…Noe som får en til å smile..  Jeg kommer tilbake med dem på Cafè “Det Glade Hjørnet” etterpå 🙂 

 

 

#hverdagen #coronalivet #solskinn

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg