Som å diskutere med en radio….

 

 

“Å diskutere føles egentlig som litt bortkastet tid innimellom .. De fleste er så låst i sitt eget hode, sine tanker og sine meninger at de ikke er mottagelig for særlig “input”. Det blir på en måte som å forsøke å ha en samtale eller diskusjon med en radio…..”
(Sitat: Frodith)

 

Er du enig?
Når man vokser opp lærer man at det er viktig å hevde sine egne meninger. Og det er det jo! Det er viktig å kjempe for det man tror på, selv om man får store sår i panna av å stange hodet så hardt i veggen gang etter gang..

Sår eller ikke, det er viktig for ens egen mentale helse om ikke annet, å få satt ord på sine meninger. Man får heller sette på en plasterlapp om det blir for ille. Hvis ingen bryr seg, eller tar oppgjør mot skumle ideer… Hvis ingen prøver å overbevise resten om at de selv har rett…. ville verden bli som en merkelig båt som skvulpet omkring uten mål og mening. 

 

 

Gudskjelov for unge, energiske folk med masse ståpåvilje. Gudskjelov for velvoksne idealister som ikke GIR seg. Gudskjelov for at noen ikke gir opp tanken på at de skal få gitt den der “radioen” en INPUT. 

 

 

 

 

#diskusjon #meninger

12 kommentarer
    1. Har jeg en sak jeg tror på – så kjører jeg på! Jeg er tillitsvalgt som sagt og her må man bare få frem ting som ikke er riktig etter boka! Jeg finnes ikke redd!

    2. Hmmm – viktig å ha egne meninger – selvom de går på tvers av andres….! Sånn er det bare! Men jeg er ikke like flink til å dure på ….. 🙂

    3. Måtte smile av sitatet med radioen. Ja, av og til er det greit å si sin mening, men av og til kan man spare energien om mottakeren ikke er motaglig i det hele. Foresten så var du såå fin med den grå jakken du hadde på for noen dager siden.

      1. Jeg synes det er gøy å lage sitater 😀 Og kommer på litt sånne rare uttrykk som plutselig dukker opp 🙂 Tusen takk, bruker ikke ofte grått, men litt av og til 🙂 passer greit til håret 😀

    4. Ja du sier noe.. er faktisk på en liten sånn arena for tiden. Men kan hende jeg hopper av 🙂 Det kan ikke være lett å skille på info i disse dager.. det flommer over. 🙂 Lykke til på din arena… du så flott ut i senhøstens omgivelser der omkring 🙂

    5. Den der hadde jeg ikke hørt før, enda det var et Frodithsitat. Men det er så sant. Jeg sier at noen kan man bare slenge på ei krone så går skravla uten stopp uten hensyn til at andre mener noe annet. Blir vel nesten det samme, som en radio. Noen mennesker skulle ha sånn av og på knapp!!!!! Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg