Sommerdager..

 

Late dager
Sove til klokken 7
Våkne med et smil om munnen
Hjernen lett og ledig

 

 

Kaffe med Hr Frodith i tidlige morgentimer
lenge før verden våkner
“Snille” nyheter på repeat
Havrelunsj som roper i kjøleskapet

 

Rusle lettskodd i deilige varmegrader
Slaskete bukser, slaskete bluse, slaskete Frodith
Kaffe-slabberas på østkanten
Jukse-lunsj som det smaker sommer av

 

Små-planer i en planløs uke
Stillhet i en rolig hjerne
Myke stoffer mot en fornøyd kropp
Klør meg litt på låret, fordi jeg kan

Sommerferie

 

 

 

 

#dikt #sommer #letthet

9 kommentarer
    1. Deilig med ledige klær og frihet til å gjøre litt som man vil.Jeg var veldig B da jeg var ung. Nå heller jeg meg mot A. Særlig om sommeren når det er tidlig lyst. I den mørkeste tida om vinteren er det tyngre å stå opp tidlig. 😊

    2. Ja se der ja… 😀 Jeg var A i andre, og aldri oppe senere enn fem. Nå er jeg blitt B i tredje… Så bare vent du 😀 Et vakkert morgendikt som omfavner alt mas og kav og dysser det ned til en harmoni i lykke og fred <3

    3. Fint sommerdikt. Høres deilig ut med de lange tidlige morgenene med Hr Frodith og kaffi. Hvis man ikke er b menneske da 😉 Nyt kvelden. Ble fine farger med leppestiften. Klem <3

      1. Jeg er SKIKKELIG A-menneske blitt, og når jeg våkner 6 til vanlig er klokka 7 skikkelig syv-soving 😀 Og da god tid til å sitte å supe kaffe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg