Søndagen suger?

 

 

“Søndagen er liksom ingenting, bare et tåpelig hull som man pøser de mest åndssvake ting oppi.”
Sitat: Lars Saabye Christensen

 

“Det må være lov å la være å gå ut en søndag.”
Sitat: Anne Grosvold

 

Mye er sagt om søndagene. Mye er forresten sagt om alle dager. Man har liksom en GREIE med de ulike dagene. Noen har blåmandager. Noen har blå-tirsdager (*rekker hånda i været). Onsdag er lille-lørdag, visstnok. Torsdag er en merkelig greie spør du meg… Fredager er favoritt-dag og kjole-dag, for noen…(*rekker hånda i været). og for andre reise- på- hytta- tidlig- eller taco-dag.  Lørdag er festdag og den dagen jeg har inntrykk av folk flest setter høyest.

 

Men hva er det med søndagen da?

Er den litt som Lars Saabye Christensen sier? En dag man presser masse åndssvake ting inn i…?
Eller er det en dag man vil gjemme seg inne, uten å få dårlig samvittighet for at man ikke går tur som man liksom “bør” gjøre?

 

Er søndagen en bortkastet dag, hvor man bruker mesteparten av dagen på å grue seg til at helgen snart er ferdig, og mandagen skal komme? Men hva hvis vi ikke hadde hatt søndagen, da måtte jo lørdagen gå med til all gruingen. Og da hadde vi jo ødelagt hele lørdagen. Det er det vel ingen som ønsker…

 

Og hvis vi ikke hadde hatt søndagen, hvor skulle vi puttet de åndssvake aktivitetene og all turgåingen da? VI har jo ikke tid resten av uka…i min verden i alle fall..

 

I dag er det søndag!
Tid for å grue seg til mandag.
Tid for å gjøre åndssvake aktiviteter.

 

Søndagen suger?
Så langt i fra! 

Jeg setter pris på en sånn dag jeg 😀

Her skal det trenes… (hører kanskje inn i kategorien åndssvak)
Muligens en tur på kafe (muligens meningsløs og åndssvak den også…?)
Det skal hekles (faller inn under dette med å IKKE gå på tur… 😀 Være INNE, selv om sola skinner)
Mulig jeg skal grue meg litt også, hvis jeg føler for det…

 

 

 

Ha en rar søndag hvis du vil!! 😀

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Hihi – herlig….. jeg er veldig glad i søndager – de er turdager, de er Noah-dager ofte og de er den dagen jeg bare kan være meg! Jeg liker igrunnen alle dager, jeg – de blir jo ikke verre enn du lar dem bli lissom…. 🙂

    2. Jeg liker å ha masse å gjøre, derfor er søndager litt kjedelig for meg…Kan ikke klippe gresset, ikke klippe hekk..
      Bare sitte sånn hele dagen – greier jeg ikke…Må gjøre masse elller sykle lang tur eller noe. I dag ryddedag – og lang tur etter det..Da gikk det greit.

    3. Søndager er dagen jeg bare gjør det jeg har lyst til.
      Ingenting jeg må på (de fleste søndager) Har jeg ikke lyst til å vaske opp så får oppvasken stå. Har jeg ikke lyst til å lage middag, så blir det take-away osv..

    4. Søndager er gode dager! hihihi Og du er flink til å trene 🙂

      Da jeg bodde i Oslo, de første åra – så var søndag en kino-dag. Alltid kino. Og en dag å ta T-bana til nye stopp vi ikke hadde vært til før-stopp – jeg og en venninne 🙂 Så det var en utforsker-dag pluss godteri og kino. Ikke verst det!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg